Avatar billede zliber Nybegynder
27. marts 2008 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammenklippe film - Hvilket program?

Hej eksperter.

Jeg har, ikke mindre end 4 dvd'er fyldt med film fra min kones og mit bryllup.

Vi har naturligvis set det hele igennem, men vi kunne godt tænke os og klippe det ned, så vi ikke skal underholde familien i timevis hvis vi skal vise det frem :)

Jeg savner derfor et program der kan bruges til at klippe i denne film.
Meget gerne freeware, og helst ikke alt for kompliseret :)

Hvad vil i foreslå?
Avatar billede squazz Novice
27. marts 2008 - 13:27 #1
Jeg ved at moovie maker kan bruges til det, men ja, det kræver en del arbejde og tid :P
Jeg ved ikke om Movie Maker kan læse filerne, men du kan da prøve om det virker...
27. marts 2008 - 14:10 #2
... jeg vil også sige/skrive WindowsMovieMaker - er rimelig ligetil...
Du ka' også vælge flotte effekter/rulletekster/... og andet 'lir' ... Meeeen nok ikke bare overstået på et par timer *S*

http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/moviemaker/default.mspx
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/moviemaker/videos/samples/default.mspx

(Tillykke iøvrigt!)
Avatar billede zliber Nybegynder
28. marts 2008 - 22:15 #3
Tak skal i have - Jeg prøver at se om det virker :)
Forslag er stadig velkomne!
Avatar billede trav4u2 Novice
03. april 2008 - 05:42 #4
zliber > For god ordens skyld bør du nok lige nævne hvilket format dine film ligger i. Hvis det er alm. dvd-format ligger video i filer kaldet *.vob og dem kan Movie Maker desværre ikke læse.

Du skal derfor først have vob’erne lavet om til *.mpg og det kan du gøre uden kvalitetstab med vob2mpg.

Movie Maker har dog begrænsede out-put muligheder. Så vidt jeg husker kan du kun gemme i *.wmv og *.avi. Så her vil du typisk se et kvalitetstab. Samtidig er du, hvis din afspiller ikke understøtter formaterne, nødt til at konvertere endnu en gang = mere kvalitetstab.

Jeg vil derfor foreslå et program som Videostudio. Her kan du faktisk redigere direkte fra dvd-format til dvd-format - selvom jeg stadig vil anbefale at du først bruger Vob2mpg (På den måde er det lidt mere overskueligt og kræver ikke helt den samme muskelkraft af PC’en)

Og så vil jeg tilslutte mig squazz & karise_larry: Det kræver knofedt og god tid. På den anden side har det jo skjulte belønninger, så som at man helt kan fjerne svigermor ;)

Vob2mpg: http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG
Videostudio (Gratis 30 dages prøveversion): http://www.ulead.com/vs/trial.htm
Avatar billede zliber Nybegynder
24. april 2008 - 16:18 #5
Jeg må indrømme jeg ikke har haft mod på at gå igang endnu, men imorgen vil jeg forsøge mig... Og så skal jeg også se hvilket format de ligger i...
Jeg ofrer gerne knofedt på at fjerne svigermor - Det var en god idé :o)
Tak for hjælpen so far, jeg vender nok tilbage når jeg kører fast!
Avatar billede squazz Novice
26. maj 2008 - 07:49 #6
Hvordan er det gået med filmen?
Avatar billede zliber Nybegynder
26. maj 2008 - 18:39 #7
Jeg er lige vendt hjem fra ferie, og jeg er desværre ikke kommet igang endnu - Men mon ikke overskuddet dukker op her om hjørnet ;)
Avatar billede zliber Nybegynder
14. august 2009 - 18:24 #8
Den er da vist gået helt i glemmebogen denne her, jeg lukker af og binder knude på tråden.