Avatar billede waite Nybegynder
27. marts 2008 - 12:44 Der er 9 kommentarer

Avi vil ikke afspille med sub i mappen

Jeg har et par film (aviformat) der ikke vil afspilles med sub filen i samme mappe, når jeg fjerner subfilen fra mappen starter player (Media Player Classic)som den skal, men så mangler jeg undertekster :( Er der en der skulle have en løsning?
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. marts 2008 - 13:43 #1
Har du vobsub eller lignende filter installeret, så afspilleren også kan vise undertekst-filen???
Avatar billede waite Nybegynder
28. marts 2008 - 15:22 #2
Ja det er ikke det, der er problemet, det er kun de 2!
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. marts 2008 - 19:52 #3
Har du prøvet med andre afspillere som f.eks. BS Player, Videolan etc. ??
Avatar billede waite Nybegynder
28. marts 2008 - 23:11 #4
ja,det gælder alle player bortset bs player.
Avatar billede d-agio Nybegynder
29. marts 2008 - 13:15 #5
Filmnavnet og subtitlenavnet skal være 100% identisk.

Hvis din film f.eks. hedder film_klip_01.avi, skal din subtitle hedde film_klip_01.srt

Derudover skal du også lige sikre dig at du har VobSub installeret (og at det grønne ikon poppe frem nede i tray når du begynder at afspille filmen), og din afspiller ikke er sat til at undertekster skal være deaktiveret.
Avatar billede d-agio Nybegynder
29. marts 2008 - 13:23 #6
Ups - jeg fik vidst ikke læst spørgsmålet ordentligt. Jeg troede blot du ikke kunne få fremvist underteksterne samtidig med filmen.

Prøv at afinstallere alt hvad der hedder codecs, afspillere og vobsub m.m.
Derefter hent de nyeste versioner af det du skal bruge, og installer igen. Ved ikke om det vil løse problemet, men det er vel et forsøg værd?

Jeg har følgende installeret på min:

Divx
Xvid
Vobsub
FFDShow

Brug google til at finde de nyeste versioner
Avatar billede waite Nybegynder
29. marts 2008 - 23:47 #7
Ja det kunne være jeg skulle prøve at afinstallerer alt hvad jeg har af den slags og nøjes med de nødvendige.
Avatar billede d-agio Nybegynder
30. marts 2008 - 11:34 #8
Ja så slipper du ihvertfald for alle mulige unødvendige extra-addons som der følger med codecs-packs m.m. Og de 4 codecs jeg har skrevet i sidste indlæg kan tage stort set alle film formater - Jeg har ihvertfald ikke fundet en film jeg ikke kan afspille endnu :)
Avatar billede waite Nybegynder
27. april 2008 - 11:30 #9
D-agio læg et svar så du kan få points! mit problem er løst Tak!