Avatar billede neoo Nybegynder
27. marts 2008 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tekst i divfelt

Hej.

Jeg har en Div med fast breddte på 300px men noget af teksten ude siden kan ikke ses, eller er skåret.

kan man ikke skrive noget i style som sørge for at ordet kommer på ny line istedet for at den skal skære i ordet, eller gøre diven støre ?
Avatar billede di8leva Nybegynder
27. marts 2008 - 15:39 #1
Du har nok gjort noget andet fejl, fordi det skal virke per default.

Pröv dette:

<html>

    <div style="width: 300px; background-color: #FF0000">
    Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke Det skal virke
    </div>

</html>
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 15:57 #2
text-wrap: suppress;
Avatar billede roenving Novice
27. marts 2008 - 16:29 #3
-- eller har du testet med et i virkeligheden umuligt ord, som bare består af en masse bogstaver uden mellemrum ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2008 - 22:37 #4
<ole>

Måske, 'text-wrap' engang kommer med i CSS, men der ikke noget, der sådan i dag  =)

Ét langt ord på f.eks. 150 bogstaver kan du ikke dele - men sådan et forekommer jo heller ikke. Hvis der er tale om et brugerindlæg, kan du jo bare afvise det, inden det kommer i nærheden af databasen

/mvh
</bole>
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 17:14 #5
Hej Neoo

Som ole er inde på kan du ikke tage højde for hvis en bruger indskriver "xxxxx...." osv altså 100 bogstaver uden mellemrum. Dette kan ikke lade sig gøre uden et alternativ sprog, som asp eller php der kan tilføje et mellemrum hvis ordet er langt. Men pr default skal browserne skifte ord hvis der er mellemrum.

mvh
Steffan
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2008 - 18:15 #6
- men da sådan et ord kun forekommer, hvis nogen vil lave 'pjatrøv', ville det være mere logisk at lade sit serversprog afvise indlægget  ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 18:41 #7
:P Det kan det være noget om Ole :)