Avatar billede emmani Nybegynder
28. marts 2008 - 00:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

windows media player licens

Jeg har et spørgsmål.
Jeg ville gerne vide, hvordan man kan forny sin licens til at afspille musik på media playeren.
Jeg har en com, hvor jeg er blevet nødsaget til at imformatere den mange gange pga fejl. Og nu får jeg en meddelse om at jeg har hentet licensen 10 gange og ikke kan få den mere.
Er der nogen der ved, hvordan jeg kan købe eller få den igen?.
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2008 - 00:43 #1
Det kan du kun ved at købe musikken igen:-(

Til en anden gang kan det anbefales af fjerne DMR beskyttelsen inden din licens løber tør, eller tage backup af dine licenser inden du formatere:-)
Prøv at google lidt efter dette--->FairUse4WM

//Beach
Avatar billede emmani Nybegynder
28. marts 2008 - 01:15 #2
Tak for svaret, men jeg har jo alle cd'erne, der er lagt ind. Så jeg kan ikke forstå det helt.
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 01:46 #3
Har du gemt musikken på din pc ved hjælp af windows media player ?
så har du måske selv fået den til at kopibeskytte indholdet

Funktioner / indstillinger / Kopie musik, og så fjern krydset i "kopibeskyt indhold"
og så genindlæs alle dine cd´er, så bliver de uden licens

eller brug et rigtigt cd ripnings program i stedet for mediaplayer

beach > FairUse4WM, mjaaa, men den virker ikke i windows media player 11
og selv om man som jeg holder mig til version 9, så skulle jeg se noget drm beskyttet tv et sted, som krævede at playeren måtte opdetere DRM delen i playeren
eller også var det bare en tur i windows update der gjorde det, det ved jeg ikke
men selv om jeg stadig har version 9, så har den en GUI ID version 11, som lige akkurat er for ny til at virke med FairUse4WM, så hvis det virker for dig, så pas godt på din player  c",)
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2008 - 01:47 #4
Er den musik du har købt og modtaget som en fil du derefter har downloadet fra internettet, så går den medieplayer du bruger ind hver eneste gang den skal spille et nummer, og kontrollere om din licens findes på maskinen.
Licensen findes ikke sammen med musikfilen du fysisk har liggende på din harddisk, men i licensbiblioteket i enten windows eller lokalt hos den medieplayer du bruger.
Findes denne licens ikke, vil medieplayeren automatisk gå ind og downloade en ny licens til nummeret.
Tik tak Tik tak... Du skriver selv 10 gange, nogle gange er der kun 3 chancer så er der dømt ude:-(

Er det en hardcopy CD du har købt (altså modtaget en rigtig CD med f.eks. posten eller været nede i en pladsbiks og handle) så er det noget helt andet. Så skal du sende en klage til den forhandler du har handlet med!

Er det ikke nogle af ovenstående senarier vi snakker om, så må du beskrive din handel og efterfølgende behandling af musikken lidt nærmere:-)

//Beach
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 01:47 #5
PS  indstillingen jeg omtalte ligge naturlivis i mediaplayeren  c",)
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2008 - 01:51 #6
gurly--->
Køber kun meget lidt musikdownload, låner det på biblioteket og her virker det fino:-)
Selv om musikdownload kan være OK så kommer vi aldrig i nærheden af en org. skive som man selv ripper ned i 320bit.
Men er klar over de problemer du beskrive, dem burde jeg nok lige have skrevet om også.

//Beach
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 02:53 #7
beach > det du skriver "Er det en hardcopy CD"
den kan ikke indeholde DRM licens, det er jo noget mediaplayer tilføjer, som jeg beskrev, men det ved du nok også godt, det var nok bare en tanketorsk du skrev c",)
Jeg har også brugt FairUse4WM til biblio musik, men tro The Voice musik tv spolerede det, de har DRM beskyttelse / betaling for deres stream, og for at se det skal man lade mediaplayer opdatere til nyeste DRM plugin, og så ser FairUse4WM pludselig ens player som om der er version 11, og så virker det ikke.
og nedgradere DRM pluginet kan man ikke  :-(
voice køre gratis meget af tiden, sikkert for at logge flere til at se det, når så de har vennet sig til det et stykke tid, bang så kommer betalings vinduet på igen.
Så hold dig fra det hvis din FairUse4WM virker c",)
Avatar billede gurly Praktikant
29. marts 2008 - 16:16 #8
fik du svar på problemet emmani ?
c",)
Avatar billede emmani Nybegynder
04. april 2008 - 23:29 #9
Ja det gjorde jeg vel.
Men ikke et jeg kunne bruge.
Men tak for svarene.
MVH Emmani
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2008 - 01:51 #10
Hvorfor kunne du ikke bruge svaret ?

Det korte svar er, at hvis du har brugt alle licenserne, så findes der kun en mulighed, og det er at du ripper alle dine cd´er igen, og denne gang så indstiller du windows media player til at den ikke skal licensere dine filer
Funktioner / indstillinger / Kopie musik, og så fjern krydset i "kopibeskyt indhold"
og så genindlæs alle dine cd´er, så de bliver uden licens.
Avatar billede emmani Nybegynder
06. april 2008 - 15:13 #11
Hej Gurly!
Ja det kan jeg forstå, er nødvendigt.
Men jeg havde håbet på et svar, der kunne fortælle mig om hvordan jeg kunne fornye min licens. Men det kunne jeg ikke. Så det var derfor jeg ikke kunne bruge svaret.
Men nu ved jeg da hvordan jeg kan få det til at virke igen. Det tager blot lang tid at lægge alt min musik ind igen.
Men tak for svaret. Hvordan var det nu jeg skulle gøre for at give dig pointene?
MVH Emmani
Avatar billede emmani Nybegynder
06. april 2008 - 15:14 #12
Tror nok jeg alligevel fandt ud af at give dig pointene. Har du fået dem nu?
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2008 - 16:00 #13
jo tak jeg har fået point
men det svar du gerne ville have haft, det findes ikke
når licensen først er hentet det antal gange man kan, så kan den ikke fornys flere gange.

og man kan på ingen måden fjerne licensen fra et nummer hvor licensen ikke virker mere, de metoder der findes til at fjerne licenser, kræver alle at man har en licens der fungere.
Avatar billede emmani Nybegynder
10. april 2008 - 00:59 #14
Okay tak skal du have.
Nu ved jeg da at der ikke findes nogen anden mulighed end at lægge min musik ind igen.
Og så at gøre det uden kopi beskyttelse.