Avatar billede -donkey- Nybegynder
01. april 2008 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

eSata tilslutning?

Hej..

Jeg har tænkt mig at købe denne eksterne hdd, men jeg er lidt i tvivl om eSata fungere lige som USB. Altså om man kan tage stikket ud uden at slukke computeren?

Jeg ved godt det kræver sata porte bag på bundkortet og det har jeg:)

På forhånd tak
Avatar billede -donkey- Nybegynder
01. april 2008 - 20:38 #1
Avatar billede Beach Mester
02. april 2008 - 01:06 #2
Jeps, du kan hive stikket ud, men det anbefales at man slukker på power-knappen inden da en evt. skrivning til en fil vil blive tilendebragt inden den lukker ned.

//Beach
Avatar billede -donkey- Nybegynder
02. april 2008 - 10:00 #3
altså power kanppen på den eksterne?
Avatar billede Beach Mester
02. april 2008 - 10:38 #4
Jeps:-)

//Beach
Avatar billede -donkey- Nybegynder
15. juni 2008 - 12:56 #5
tak tak.. gider du lægge et svar?:)
15. juni 2008 - 13:09 #6
hmm. en gammel tråd, men lige et indspark.

Du bør bruge sikker fjernelse, eller slukke computeren først, ellers risikerer du at du pludselig ikke kan læse din disk.
Se alle de tråde der er om folk der ikke kan læse deres eksterne data.

Windows f.eks. cacher, den skriver ikke nødvendigvis til larings mediet med det samme.

Hvis du bruger sikker fjernelse, vil du nogle gange opleve at den skriver at den ikke kan fjernes. Det skyldes at man har f.eks en åben folder, eller den ikke har skrevet data endnu.
Derfor må du aldrig bare slukke ekstern laring, eller for den sags skyld bare hive strømmen på din computer.
Avatar billede -donkey- Nybegynder
15. juni 2008 - 14:01 #7
okay:)
Avatar billede Beach Mester
15. juni 2008 - 14:09 #8
Har nu aldrig selv haft problemet (eSATA / USB) når man slukker enheden først, men nok den sikreste måde at arbejde på hvis man både vil gå med livrem og seler:-)

Nok kun et større problem hvis man har programmer eller systemfiler liggende på drevet. Hvis man som mig "kun" har eks. mp3 eller video liggende, kommer der jo ikke nogle tilfældige skrivninger til drevet hvis man husker at lukke de prog. ned der arbejder der.
Hvis jeg slukker mens der læses på drevet (winamp / mp3) så springer winamp bare de tracks over der ligger der.

//Beach forøvrigt med et lidt forsinket svar:-))
Avatar billede smitten1 Nybegynder
15. juni 2008 - 14:17 #9
Man kan konfigurere enheden til optimal ydelse eller hurtig fjernelse. Ved hurtig fjernelse, bør der ikke ske noget ved bare at fjerne enheden, da der ikke bruges ram cache.