Avatar billede pureshit Nybegynder
01. april 2008 - 21:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Omkostninger ved at blive gift og skilt igen

Hej folkens!

Koster det noget at blive gift på rådhuset?

Hvad koster det at blive skilt?
Avatar billede mfalck Praktikant
01. april 2008 - 21:49 #1
det koster ikke noget at blive gift på rådhuset (i al fald i 2001 på Kbh). Skilsmissen ved jeg heldigvis ikke noget om :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2008 - 22:10 #2
Hvis du er mand så er det som følger

Gift: selve giftemålet koster ingenting sammenlignet med resten, kjole, fest, bryllupsrejse sæt bare 100.000,- af og vær så klar til at smide 50 % oven i før du får set dig om.

Skildsmisse er let at estimerer. Den koster alt hvad du ejer og har. Du skal se dig selv sat tilbage til den gang du var 19 og lige flyttet hjemmefra. 12 kvardratmeters klubværelse med en seng og et skrivebord samt en kuffert med tøj. Herfra kan det kun gå fremad
Avatar billede pureshit Nybegynder
01. april 2008 - 22:21 #3
Ha ha, er du blevet skilt bufferzone?? (I så fald griner jeg ikke af dig, men det komiske i det du skriver)
Sagen er den, (og nu bliver det lamt i manges øjne, og i så fald gider jeg ikke at høre om det!) at jeg (mand) og en kammerat (OGSÅ mand) har snakket om at blive gift inden midt Maj, for at vi begge kan undgå kanel!!! Men spørgsmålet er så, hvad vi i den sammenhæng kan forvente at det vil koste os? Vi skal skam ikke på nogle rejse eller noget som helst. Bryllupsfesten bliver nok en kasse bajere og noget høj musik i en lejlighed. Ringene bliver nok trukket i en tyggegummiautomat osv. BARE INGEN KANEL!
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2008 - 22:48 #4
Jeg er kun gift, men næsten hele min omgangskreds er skildt og gift igen ongle oven i købet skildt igen !!

Jeg forstår fint jeres ide, problemet er bare at med mindre i planlægger at indgå registret partnerskab, så vil giftemålet involverer en kvinde og så koster det, ligegyldigt hvordan du så end vender og drejer den. Du kan undgå at skulle betale lige her og nu, men omkostningerne vil komme senere med renters rente
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. april 2008 - 22:50 #5
hmmm lyder som en aprilsnar af de dårlige........ men husk lige, man kan ikke "bare" blive skilt igen, man skal først separeres og så skal der gå et stykke tid inden en skilsmisse kan træde i kraft...
Avatar billede strych9 Praktikant
01. april 2008 - 22:55 #6
For ikke at tale om at du skal gemme på skilsmissepapirerne resten af dit liv fordi diverse myndigheder i særlige tilfælde kan tænkes at ville se dem... Det kan godt være at du synes det er sjovt i dag, men det kan også sagtens være at du vil synes det er dybt pinligt at stå som 40-årig hos en kommunal instans og vise papirer på at du har været gift med en mand.
Jeg vil i det hele taget fraråde Jer at gifte Jer for sjov.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 22:56 #7
Hvad er der galt med særeje, og evt. ægtepagt ? ?
Avatar billede enya Nybegynder
01. april 2008 - 23:42 #8
Synes også det lyder som en aprilsnar af de dårlige.. Og kun "for at undgå kanel"..! Find dog på noget andet - eks. rejs væk eller tag det som det kommer..
Avatar billede Trez Seniormester
02. april 2008 - 08:13 #9
Er gratis at blive gift og det koster 500,- at blive skilt (med mindre de har sat det op siden jeg blev skilt).
Avatar billede hojben Novice
02. april 2008 - 17:30 #10
koster gratis hvis den ene part er utro. så kan i blive skilt ret hurtigt. bare grin hvis I ikke har været gift særligt længe og koen så mener at hun skal ha underholdningsbidrag! Damn jeg var flad af grin da hun med sin far troppede op på amtet og forventede det. var gift i 7 måneder da hun lå og rodede rundt med en anden! Det kræver altså at man er gift i adskellige år.
Avatar billede hojben Novice
02. april 2008 - 17:35 #11
Drop kirken og de syge 100K+ ved kirkebryllup og rejs ad helvedes til ALENE! der er sgu ingen grund til at betale flere måneders løn fordi tøsen forsøger at være prinsesse nocost!

Brug kræfter på romantikken på jeres ferie hvor I er alene.. andre behøver ik at nyde godt af jeres latterlighed.

Med mindre en af jer er arbejdsløs og den anden så kan få det månedlige fradrag er der bestemt ingen grund til at blive gift pga kanel.. det sgu for lamt..
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. april 2008 - 00:05 #12
Det er ikke en aprilsnar. hojben du får pointene, og er ked af at høre det gik med din eks som det gjorde.

Mvh Simon
Avatar billede hojben Novice
04. april 2008 - 00:34 #13
Er her ik for pointene. tag dem selv :)
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. april 2008 - 00:52 #14
Allright, tak for hjælpen folkens