Avatar billede plysbjorn Nybegynder
02. april 2008 - 12:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lange svartider på netværk

Hej Eksperter,

Vi har et fast netværk med 10 brugere på og bærbare computere. Der er herudover tilknyttet et trådløst accespoint som dog er slukket det meste af tiden af sikkerhedsmæssige årsager.

Mit problem er ganske enkelt lange svartider ved åbning/forespørgsler på det faste netværk.

Ved åbning af almindelige word&/excel filer er følgende statusliniebesked ikke ualmindeligt i 6-8 sekunder førend dokumentet åbner:

"Kontakter \\SERVER\KLIENT\KLIENTMAPPE\MAPPE for at få oplysninger Tryk på ESC for at annulere"

Det er kun mig som har problemet og jeg tror det hænger sammen med en opsætning af netkortet/netdrivere og at det måske er opstået i forlængelse af at jeg har logget på/konfigureret mit eget trådløse netværk.

Men jeg har ikke kunne lokalisere årsagen og sætter så min lid til jer.

Jeg har slettet samtlige netkort på PC'en og opdateret til seneste drivere uden held, ligesom jeg har prøvet at deaktivere alle andre netværksforbindelser den den aktuelle LAN-forbindelse.

Med håb om lidt input.

Pft og mvh.
Michael
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 13:08 #1
hvilke ping tider har du til serveren?
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
02. april 2008 - 13:45 #2
tid<1ms TTL=128

Det er som om den liige skal finde ud af hver "SERVER" er. Hvis jeg åbner dokumenter i samme mappe kort tid efter - er der ingen problemer, men skifter jeg mappe er der forsinkelse igen med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 13:49 #3
har du Netbios kørende ?
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
02. april 2008 - 14:12 #4
Hvem fan har tilføjet Novell Netware Client og Netbios protokol på maskine ;)

Hvorom alting er så funker det nu. Der er mange venlige tanker på vej mod dig jape44!
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 14:23 #5
hmm... skumelt :-)
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
02. april 2008 - 14:29 #6
Hvis du smider et svar - accepterer jeg. Det er ren fornøjelse at kunne arbejde uden forsinkelse ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 14:42 #7
Glimragende! ja klart, og det var vist mere held end forstand fra min side