Avatar billede tct Nybegynder
04. april 2008 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet og VPN

Hej

Når jeg logger på min VPN client, mister jeg min internetforbindelse så jeg ikke kan surfe eller noget som helst, når jeg så logger af VPN igen så er den der med det samme. Kan man ikke lave det sådan at man kan begge dele på en gang.
Jeg bruger Cisco VPN client.
Tilgiv mig hvis det er et dumt spørgsmål, jeg aner ingenting om vpn forbindelser.
Avatar billede powerj Nybegynder
04. april 2008 - 17:42 #1
Når du opretter en VPN forbindelse, bruger du din internet fobindelse som et netværksled i stedet for. Så din pc prøver at komme på internettet igennem VPN forbindelsen
Avatar billede jensbchr Nybegynder
04. april 2008 - 19:05 #2
I har begge ret.
Det kan være at VPN forbindelsen er sat sikkerhedsmæssigt til at du kun må anvende den når den er opkolblet.
Det er dog muligt at tillade forbindelse direkte til internettet udenom VPN'en.
Det længe sidden jeg sidst rodede med Cisco VPN clienten, men jeg har anvendt den hvor det var muligt bruge internettet uden at skulle over enden af VPN-tunnelen.
Avatar billede tct Nybegynder
05. april 2008 - 12:27 #3
Er der så en der kender til et bedre program end cisco. Jeg synes det virke utrolig dårlig.
Avatar billede tct Nybegynder
20. april 2008 - 20:43 #4
Så blev jeg da lidt klogere.