Avatar billede overload.dk Nybegynder
04. april 2008 - 12:54 Der er 5 kommentarer

Tilføje sikkerhedsgruppe fra DC 1 i DC 2

Hej,

Mit setup:
2 DC'er primær (A) og sekundær (B), der kører vores eget firma AD.

1 DC (C) der er sat op i kunde-test miljø, der har sit eget domæne.

Klienter der er meldt ind i på DC (C)'en (altså test miljøet) kan jeg fint tilføje grupper og brugere helt oppe fra vores eget DC (A+B) - jeg kan derimod ikke tilføje grupper til DC-C'en fra DC-A+B.

F.eks. så har vi en gruppe der hedder "Firma-Gruppe", hvor alle udviklere er i. Denne firma gruppe vil jeg gerne tilføje i "Domain Admins" i vores test miljø, således jeg slipper for at skulle tilføje denne på alle test-klienterne.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
04. april 2008 - 13:02 #1
prøv at kontrollere dine replikerings og routinings regler imellem de 3 DC'ere.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
04. april 2008 - 13:34 #2
Det er kun DC-A og DC-B der replikerer mellem hinanden.

DC-C kører sit eget løb, da det er kunde setup'et.

De kan sagtens se hinanden fra netværket.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. april 2008 - 18:15 #3
Er de to domæner i samme forest? Er der tovejs transitive trust imellem?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. april 2008 - 18:16 #4
og findes der en global catalog server i begge domæner?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. april 2008 - 22:39 #5
hallo overload.dk
Du bad om hjælp, og det er fuldstændig til grin hvis du bare skrider uden at følge op på spørgsmålet.