Avatar billede cogitans Nybegynder
04. april 2008 - 15:20 Der er 6 kommentarer

Metoder i Java Web Start

Jeg prøver, at implementere en netside, så brugeren får en filmenu frem over sit eget filsystem. Jeg benyter NetBeans 6.01 til det.
Jeg har importeret javax.jnlp.*
og prøver så denne linie:
  fos = (FileOpenService) ServiceManager.lookup("javax.jnlp.FileOpenService");
Men under kompileringen, så skriver den bl.a.:
unexpected type + symbol: serviceManager

Og jeg har forsøgt at oprette variablerne således:

private FileOpenService fos;

men her siger kompileren også:
cannot find symbol: class FileOpenService

Hvorfor fungerer det ikke, som jeg har fundet adskillige eksempler på netop sådan her online?
Avatar billede snoop_one Nybegynder
05. april 2008 - 08:23 #1
Java webstart køre ikke på netsider men på brugernes lokale maskiner i et sandbox miljø. Ellers skal du over i Applets hvis det skal kunne køres i en browser fra en netside.
Avatar billede kkaen Nybegynder
09. april 2008 - 12:44 #2
Men man har da mulighed for at ekserkvere Java Web Start over nettet, tillade certifikatet og derved give applikationen tilgang til filsystemet f.eks.. Ellers er det vel bare en anden version af typiske javafiler.
Som jeg har forstået dokumentationen på sun.org, så kører servletter på servren, appletter på klienten og Java Web Start er en form for mellemting, med adgang til lokale ressourcer.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2008 - 04:19 #3
Java Web Start svarer meget til .NET Click Once.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2008 - 04:20 #4
Med hensyn til ovrsættelses fejlene - kan du poste et komplet eksempel, som vi kan prøve
med ?
Avatar billede cogitans Nybegynder
14. april 2008 - 12:01 #5
Fejlen ser således ud:

jar:
jws-run:
2008-04-14 11:59:06.887 java[8496] CFLog (0): CFMessagePort: bootstrap_register(): failed 1103 (0x44f), port = 0xf503, name = 'java.ServiceProvider'
See /usr/include/servers/bootstrap_defs.h for the error codes.
2008-04-14 11:59:06.888 java[8496] CFLog (99): CFMessagePortCreateLocal(): failed to name Mach port (java.ServiceProvider)
BUILD SUCCESSFUL (total time: 9 seconds)

Men det kan være, at jeg skal kaste mig over .NET's ClickOnce i stedet. Giver det også adgang til den klientens lokale filsystem??
Avatar billede kkaen Nybegynder
07. juni 2012 - 15:38 #6
Lukkes