Avatar billede reinelt Nybegynder
05. april 2008 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installation af ubuntu på pentium 11 4gb harddisk 64mb ram

er det muligt? jeg kan ikke finde kravene til ubuntu
har forsøgt på deres hjemmeside
Avatar billede anoz Nybegynder
05. april 2008 - 16:08 #1
Mindst 256 mb ram ifølge deres hjemmeside: http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/desktopedition (nederst)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2008 - 17:37 #2
64 MB er endda for lidt til XUbuntu.

Men se om du kan finde en stang RAM til de computer så du kan komme op på f.eks. 192, så
er der muligheder.
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. april 2008 - 18:11 #3
tak for info der er ikke mulighed for flere ram kan sættes i maskinen
lukker tråden
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 20:47 #4
Vector-Linux vil godt kunne køre på maskinen som den er nu.
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. april 2008 - 11:44 #5
jeg prøvede at kører den dowloaded cd som jeg imagebrændte men da maskine jeg brugte
ikke ville mere,ville jeg så installere den sammen med ubuntu på en anden maskine
men den stopper  når jeg skal vælge
keyboard ved installationen. når den booter op kommer der ingen melding op
at maskinen har et bestående ubuntusystem. kan den ikke det eller hvad gør jeg forkert
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. april 2008 - 15:08 #6
jeg åbner kommetaren som et nyt spørgsmål.
spørgsmålet er hermed lukket