Avatar billede izyr Juniormester
05. april 2008 - 16:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mit internet falder hele tiden ud på ny pc!

Jeg har lige købt ny pc (for få dage siden) og oplever problemer med mit internet. Det falder ganske enkelt ud. nogle gange med kun et par minutters intervaller.

Jeg kørte med det onboard netkort og oplevede først problemet. Jeg tog straks kontakt til TDC og fik konstateret at nettet ikke var forsvundet på noget tidspunkt hjem til. Så fik jeg fat i sælger som satte et andet netkort i for at se om det kunne afhjælpe problemet. Det har ikke hjulpet og nettet falder hele tiden. Både når jeg spiller over net, når jeg downloader og når jeg surfer.
På min gamle pc falder det ikke ud og virker fint.

Hvad kan jeg gøre? sælger får det jo bare til at lyde som om jeg er åndssvag...

Bundkortet hedder:
Asus M2N-E  (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN) - ifølge Everest
Avatar billede izyr Juniormester
05. april 2008 - 17:55 #1
kan det være bios, bundkortet eller noget der er defekt? nogen andre der har oplevet lignende?
Avatar billede wolfcas Nybegynder
05. april 2008 - 19:00 #2
JEg har oplevet noget lignende. Jeg skiftede mit gear ud til Dlink DIR-655 - det jeg havde var linksys N-netværk´- Det var mega ustabilt. Dlink er billigere og meget mere stabilt efter min mening.
Der er også lidt andre ting man skal overveje, såsom "støj" i nærheden af routeren. (Fjernsyn, skærme telefon osv...)
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 09:05 #3
lukkes - det er min router der er problemet... eller rettere er det min router der ikke kan konfigureres ordentligt til tdc... fatter ikk hvorfor