Avatar billede fennec Nybegynder
10. april 2008 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

debug url

Jeg har et projekt (som jeg ikke selv har udviklet), som jeg skal vedligeholde. Dette projekt indeholder en "wwwroot" og "Utility" mappe. Det er så kun alt i wwwroot der flyttes til produktion.

Problemet er at når jeg debugger så går den til url'en:
localhost:port/wwwroot/...

Hvilket er forkert. wwwroot skal væk. Jeg kan skam sagtens debugge, men fordi stien er wwwroot/ passer mine billede stier ikke, hvilket gør at jeg ikke kan se siden, som den skal se ud.

Hvordan får jeg den til at starte op i wwwroot folderen?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 15:55 #1
åbne iis manager, højreklik [default web site] vælg egenskaber, fanen Home directory og så skulle den være hjemme
Avatar billede fennec Nybegynder
10. april 2008 - 18:50 #2
Nu havde jeg ingen IIS installeret, så tror ikke det er en instillingen her...

Jeg har dog prøvet at installere IIS og rette Home target til mit projekts www folder. Ved at køre localhost i IE får jeg nu en "Server Application Unavailable" fejl :(

Men det ændre jo stadig ikke på, at når jeg er i projektet i VS og trykker F5, så starter den sin developer server op og åbner en IE på:
localhost:EnPort/wwwroot/minSide.aspx

Hvilket kører fint, bortset fra at alle mine billedstier er forkerte.

Det den skulle have gjort når jeg trykker F5 er at starte developer serveren op også gå til:
localhost:enPort/minSide.aspx

Min kolega som arbejder på det samme projekt, har ikke dette problem. Når han trykker F5 i VS så åbner den fint i localhost:EnPort/minSide.aspx. Så hans billeder ser fine ud. Han ved bare ikke hvad han har gjort.

Jeg tror det har noget at gøre med en "Virtual Path" attribut på wwwroot folderen i hans projekt, som han har sat til "/". Jeg har bare ikke den attribut hos mig.
Avatar billede fennec Nybegynder
10. april 2008 - 19:02 #3
Har klaret IIS problematikkene. Det var bare lige have fyret asp_regiis af :o)

Men har stadig problemet med den virtuelle sti.

Vi har lige prøvet at ændre min kolegas virtuelle sti til /wwwroot/ og nu åbner hans VS op på samme måde som min. Så det er altså her problemet ligger.

Hvordan pokker kan jeg komme til at sætte den attribut?? Den er slet ikke hos mig :(
Avatar billede fennec Nybegynder
10. april 2008 - 19:05 #4
Avatar billede fennec Nybegynder
14. april 2008 - 12:34 #5
Meget mærkelig.
Her til morgen, da jeg begyndte at arbejde på dette projekt, var mine billedstier lige pludselig OK. Jeg kan nu også se "virtual path" attributten, som står til "/".

Problemet har på en eller anden måde løst sig selv...