Avatar billede apache999 Nybegynder
11. april 2008 - 12:43 Der er 5 kommentarer

Hvad svarer til $_SERVER['CONTENT_TYPE'] i PHP5?

Hej eksperter.

Jeg er ved at bikse lidt med at migrere noget ældre PHP kode til PHP 5.2.5. En del af koden er afhænging af server-variablen $_SERVER['CONTENT_TYPE'] el. $_SERVER['HTTP_CONTENT_TYPE'], men disse synes ikke at være en del af pakken i PHP 5.2.5s $_SERVER-variable.

Hvad kan jeg gøre for at læse disse værdier?

Den forventede værdi kan fx være "text/html" el "text/xml".
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. april 2008 - 13:04 #1
Hvad med denne funktion: mime_content_type() ?
Avatar billede apache999 Nybegynder
11. april 2008 - 13:32 #2
Nej, det er ikke lige sagen, for den tager en fil som argument, og jeg skal bruge værdien for den aktuelle side, altså den, der afvikler PHP'en
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. april 2008 - 14:55 #3
Hvad med så¨at bruge

mime_content_type(__FILE__);

??
Avatar billede apache999 Nybegynder
11. april 2008 - 15:16 #4
Hmm -  jeg får Call to undefined function mime_content_type() når jeg prøver. Kan den tænkes at være deprecated i PHP 5.2.5?
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. april 2008 - 16:27 #5
Ja desværre ser det sådan ud, men det lader til at du i stedet skal bruge finfo.
http://dk.php.net/manual/en/function.finfo-open.php