Avatar billede narkona Praktikant
15. april 2008 - 21:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

wake on wan/lan

jeg har et ga-p35-ds3 og wol funktion slået til.. men trods at jeg har enabled udp port så kan jeg ik få pc til at tænde via magic packet eller lign..

1) er ga-p35-ds3 direkte fra nykøb ikke i stand til at fungere via wol/wow

2) hvis jeg skal købe nyt netkort. hvilket kan så anebfales? har læst at en bestemt wol ledning skal tilsluttes bundkort.. er det korrekt? hvilke netkort har den ledning? og kan det tilsluttes det bundkort jeg har?
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. april 2008 - 21:44 #1
Prøv evt. at downloade poweroff.exe freeware. Som også kan sende wol.

Men det er dit netkort og bundkort som skal understøtte wol. Jeg har ladet mig fortælle at de fleste nyere kort understøtter det.

Åben port 7 eller 9 se om du kan komme i kontakt med din pc via ovenstående program. evt. shutdown eller sluk for skærm.
Avatar billede narkona Praktikant
16. april 2008 - 16:45 #2
wake on lan features kan jeg godt finde i enhedshåndtering for netkortet, men synes ik jeg kan finde nogle wake on lan features i bios.
jokerper> ved du hvad det måtte hedde?
kan det passe at jeg skal have statiske ip'er for at det virker?  pt kører jeg dhcp via min linksys wrt54gl (med tomato firmware 1.13)
og jeg kan få wake on lan OG wan til at virke on/off...

er somom det kun virker så længe mac/ip fra min stationær fremgår af ARP liste på linksys router...
Avatar billede narkona Praktikant
27. juni 2008 - 11:43 #3
opgav det fulde løsning. har fundet på en mellemvej