Avatar billede egedaler Juniormester
15. april 2008 - 21:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ikke en lyd

I forbindelse med andet problem kom jeg til at fjerne vist nok "Vinyl deck" Den havde et icon for neden som vist nok forestillede et par hovedtelefoner. Jeg har prøvet at lede på nettet, men kan ikke finde noget der passer . Der er masser af vinyl, men altså ikke det jeg skal bruge.
Hilsen Jens Henriksson
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2008 - 11:27 #1
Hvad er det for et slags program du leder efter?
Avatar billede egedaler Juniormester
16. april 2008 - 12:17 #2
Jeg tror det er Vinyl deck - det var det jeg mener der kom frem når jeg kørte over iconet på bjælken. Det kan oså være at det er en driver? Jeg har så lidt forstand på det.
Hilsen Jens
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2008 - 12:31 #3
Men har du problemer efter du kom til at fjerne det? Du skriver "ikke en lyd" i overskriften....

"Vinyl deck" lyder som et eller andet program til at lægge vinyl-plader ind på pc'en...
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2008 - 12:33 #4
Fandt lige noget om det, der kunne være det program du omtaler:
http://forums.techguy.org/all-other-software/540902-vinyl-deck.html
Avatar billede egedaler Juniormester
16. april 2008 - 12:57 #5
Det hjalp ikke den kunne ikke få lyden i gang. Der er simpelthen ikke lyd i PC'eren og det var der før jeg kom til at fjerne programmet/driveren?
Jens
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2008 - 13:00 #6
Kan du se noget i enhedshåndtering som ikke er anført som korrekt installeret?
Avatar billede egedaler Juniormester
16. april 2008 - 17:07 #7
Der er gult spørgsmålstegn ved "Andre enheder" og "multimedielydkort"
Avatar billede egedaler Juniormester
16. april 2008 - 17:25 #8
Lige en ting mere - under programmer har jeg en mappe der hedder VIaudioi, som indeholder to tomme mapper der hedder SBADeck og SBASetup
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. april 2008 - 20:27 #9
Har du ikke en driver liggende til lydkortet, så prøv at opdatere inde fra enhedshåndtering. Ellers må du finde en driver på lydkort-producentens hjemmeside. Ved du ikke, hvilket lydkort det er, kan du finde ud af det med f.eks.
http://www.lavalys.com/  -download Everest Ultimate, som er gratis i 30 dage.

Har søgt lidt på VIaudioi og det dukker ret ofte op i forbindelse med spyware og lignende, men det kan jeg nu ikke skrive under på om det er...
http://www.file.net/process/audiodeck.exe.html

Andre, der er mere inde i lydkort og den slags, må meget gerne byde ind :-)
Avatar billede egedaler Juniormester
16. april 2008 - 21:53 #10
Jeg har prøvet at linke ind, men synes ikke at jeg kan finde ud af at løse problemet. jeg har downloadet flere ting, men det gav ikke lyd. Jeg fandt i øvrigt manualen, hvor der står Audio: VIA 1617A codec og 5.1 channel AC'97 software Audio.
Jens
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. april 2008 - 21:54 #11
Tja det er vist et "no name" lydkort. Inden vi ser efter drivere på nettet: Har du prøvet at se om der sker noget via Windows Update eller ved at prøve at opdatere driveren gennem "Enhedshåndtering" eller "tilføj hardware"???
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. april 2008 - 22:04 #12
Nå, det må vist være dem her:
http://www.via.com.tw/en/index.jsp
-Download drivers ude til venstre
-Vælg styresystem
-Vælg audio...så ser du noget der hedder 1617a osv... det må vist være den du skal bruge.
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 07:58 #13
Den er god nok, selvom jeg faktisk brugte denne på en anden anvisning jeg fik først:

http://downloadx.msi.com.tw/files/downloads/dvr_exe/VIA_VT1617_Sound_MB.zip

Mange tak for hjælpen
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 08:50 #14
Jeg synes ikke at den optræder som besvaret, men endnu engang tak for hjælpen og jeg accepterer igen, men jeg har et andet problem, som jeg vil prøve at få løst. Det er at min PC er så langsom på hehjemmesiderne.
18. april 2008 - 09:09 #15
... og det problem opretter du bare i Sikkerhed/virus kategorien ...

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede egedaler Juniormester
18. april 2008 - 09:49 #16
Tak, så fik jeg det på plads - forhåbentligt
Jens
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. april 2008 - 09:54 #17
;-)