Avatar billede lordsaxo Nybegynder
16. april 2008 - 13:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Temporary lookup failure - Postfix kan ikke finde domænet?

Hej folkens.

Jeg har en mailserver med postfix, og fungerer fint med mine egen domæne (har efterhånden en del), men et nyt domæne fucker bare op. Det er oprettet i postfix, og DNS og MX recors er sat op præcis som alle mine andre domæner. Men når jeg prøver at sende en mail, får jeg denne tilbage:

Postfix SMTP server: errors from pqueueb.post.tele.dk[193.162.153.10]

Transcript of session follows.

Out: 220 easy-web.dk ESMTP Postfix (Debian/GNU)
In:  EHLO pqueueb.post.tele.dk
Out: 250-easy-web.dk
Out: 250-PIPELINING
Out: 250-SIZE 10240000
Out: 250-ETRN
Out: 250-STARTTLS
Out: 250-AUTH LOGIN PLAIN
Out: 250-AUTH=LOGIN PLAIN
Out: 250 8BITMIME
In:  MAIL FROM:<ch@easy-web.dk> SIZE=894
Out: 250 Ok
In:  RCPT TO:<test@iicona.com>
Out: 451 <test@iicona.com>: Temporary lookup failure
In:  DATA
Out: 554 Error: no valid recipients
In:  RSET
Out: 250 Ok
In:  QUIT
Out: 221 Bye

Er der nogle med kendskab til postfix, der evt. kan sige mig hvor problemet ligger?
Avatar billede langbein Nybegynder
16. april 2008 - 17:17 #1
Den sier vel at det ikke finnes noen mottakerkonto som heter "test" hos iicona.com. Har du opprettet noen slik ?
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
17. april 2008 - 08:26 #2
Som jeg skrev i mit indlæg, er det hele - e-mail konto, domæne-settings, MX records osv. - sat op præcis som mine andre domæner.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. april 2008 - 22:02 #3
Kan du pinge www.google.com fra den server? (eg. virker navneopløsning på den.. Den skal jo ud og finde en MX record i DNS for iicona.com).
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
21. april 2008 - 07:33 #4
Ja, jeg kan godt pinge google.

Som sagt, så virker mail-delen (og blandt andet apache, mysql osv.) allerede udemærket med mine samtlige andre domæner, og al min mail bliver kørt igennem den server. Det er kun iicona.com mailen der ikke virker.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. april 2008 - 12:16 #5
Det er mig som er langsomt opfattende, beklager.

Du kører med Amavisd?
Så kan den her tråd måske hjælpe dig: http://archive.bsd-dk.dk/mail/bsd-dk/2006/Nov/0007.html

Hvis du følger den til dette link, er der nogle forslag til hvordan master.cf skal skrues sammen: http://archive.bsd-dk.dk/mail/bsd-dk/2006/Nov/0014.html
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
08. juni 2008 - 14:28 #6
Jeg fik en anden til at løse problemet - men ved faktisk ikke hvad det var, eller om det bare blev rettet automatisk. Anyway, det virker nu, så jeg låser tråden.

Mvh
Christian