Avatar billede andersbro Nybegynder
17. april 2008 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få fat i dato uafhængig af brugerens maskine, AS3

Jeg er i gang med at lave en tæller, der skal tælle ned til et bestemt tidspunkt, men jeg vil gerne være sikker på, at den tager udgangspunkt i den rigtige tid, og altså ikke tiden på brugerens computer. Er der nogen måde at gøre det på i AS3?
Jeg har kigget lidt på Date class'en, men har ikke kunnet finde noget.
Er alternativet at hente tidspunkt fra en server?

>> anders
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. april 2008 - 15:42 #1
Flash afviklet lokalt og datoen vil derfor altid være lokal.

Ja alternativet er at hente det fra en server - og det kan ske fx via loadvar.
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. april 2008 - 15:51 #2
OK, tak.
Jeg håbede nok at Adobe måske havde sat eller eller andet system op (eks. server), som man kunne bruge internt fra flash uden at skulle loade noget eksplicit. Men sådan skulle det ikke være :-)
Smid et svar.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. april 2008 - 16:12 #3
Oki, ja det er lidt træls, også når man tænker sikkerhed i flashspil.
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. april 2008 - 16:18 #4
Jeps, og på julekalender...