Avatar billede hamm3r Nybegynder
21. april 2008 - 18:59 Der er 11 kommentarer

Gamer Bærbar Zepto eller Dell XPS

Hejsa :P

Har lige sammensat de to smukke spande her.. Vil høre hvad I synes om dem, for kan ikke bestemme mig for hvilken jeg skal have..

Zepto 2415w
Konfiguration:

Intel® Core™ 2 Duo-processor T8300 (2,40 GHz, Kun Til Vista)
4096MB (2x2048) DDR2 667/PC5300 SODIMM "Kræver Vista 64bit for fuld udnyttelse"
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 64bit - DK + Office Prøveudgave
Keyboard 3x1x DK
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljøafgift
Manual 3214/3215/3414/3415
Online rabat 3415 Power
200GB 7200rpm SATA Harddisk
Bluetooth 2.0 EDR
Intel® Turbo Memory 1GB (Læs info - Kun til VISTA)
~8500,-

Dell XPS
Komponenter:

Intel® Core™ 2 Duo-processor T7200 (2,0 GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Original Windows Vista® Home Premium - Engelsk
Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. gaming- og onsite-hjælp)
17" UltraSharp™ TFT-skærm i bredformat med WUXGA (1900 x 1200) og TrueLife™
2048 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x1024]
160 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
256 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7900-grafikkort
Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med software - Vista
9-cellet lithium-ion-batteri (80 W/t)
Tilbehør
Uden bæretaske
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g PCI-minikort til Core 2 Duo-processorer
Microsoft® Works 9.0 - Engelsk

9590,-

Inhold mæssigt ville jeg helt klart vælge Zeptoen, men synes satme at XPSen ser meget bedre ud :P medmindre i lige kan komme med nogle links på denne Zepto 2415w, som kan overbevise mig at købe den..
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2008 - 22:05 #1
Zepto'en er bedre udstykket - Hvis jeg ikke havde dårlige erfaringer med Zepto ville jeg klart vælge den - Men det ville blive Dell'en for mig.

Jeg har en 6615WD som bare er det værste l*rt jeg har oplevet. Jeg købte on-site service på den, så jeg ikke skulle undvære den hvis der skete noget. Bundkortet blev skiftet 3 gange og jeg fik forskellige beta-BIOS'er på, men den virkede bare aldrig som den skulle, så de ville have at jeg skulle sende den ind til dem og undvære en maskine i længere tid, hvilket jeg naturligvis ikke kunne.

Men igen: Zepto har haft problemer med specielt 6615WD - De problemer kan man jo håbe ikke findes på deres andre maskiner?
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2008 - 22:06 #2
Du må kunne finde en laptop der svarer til Zepto'en i nogenlunde samme prisklasse?!
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2008 - 22:07 #3
(jeg er i øvrigt også ret sikker på at zepto-skærmen er skod)
Avatar billede lawman Praktikant
21. april 2008 - 22:09 #4
XPS'en. Har både en XPS og en Inspiron, og har rigtig gode erfaringer med Dell. De koster lidt mere, men kvaliteten er bedre, og hjælpen er der når du har brug for den.
Avatar billede hamm3r Nybegynder
21. april 2008 - 22:46 #5
Ved godt dell er dyere, men har kun omkring 10k for en "god" bærbar, skal os til at take kørekort... 7måneder efter jeg blev 18 :S
Avatar billede hamm3r Nybegynder
21. april 2008 - 23:00 #7
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=435658

Denne fine asus tiltaler mig mest..
Tænkte lige på, om denne bærbar kan køre f.eks. Bioshock, cod4, crysis og sådan nogle shooter spil med høj fps.. - skal jo ha noget at lave i skolen :P
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
22. april 2008 - 08:05 #8
Den har om ikke andet, bedre specifikationer en den Dell som du selv er inde på!!

Nu er jeg ikke så meget inde i de forskellige spil, og hvad de kræver, men jeg har selv en Asus G1S, og den performer rigtig godt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 12:56 #9
Tja... Zepto, hvis du vil være meget bærbar. pga 15" monitor og dermed vægten er lavere
Personligt vil jeg klart vælge Dell: pga, jeg gider ikke spille spil på 15" mere, og den høje opløsning, på skærmen er endu et stort plus, og 17" blærbare, plejer også at have fuld tastatur, og det er rart, når man spiller.

Zepto, er et godt mærke, alle kan komme ud for en mandags model, lige meget hvilken mærke, man finder.

Den asus du linker til, er endu langsommere i grafik, end nogen af de andre !!!

Hvorfor får man ikke 64 bit windows, med til bærbare, når nu sytemet, alligevel kan 64 bit ??? ( lige så stor mysterie, for mænd om kvinder " hvorfor går der altid 2 piger på wc på en gang, når man er i byen? " begge mysterier, som nok aldrig bliver løst !!!

benchmarks af bærbar grafik: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&doom3=&fear=&or=&search=&sort=3dmark06
Avatar billede hamm3r Nybegynder
22. april 2008 - 15:57 #10
Nu forvirrer i mig meget mere.. Hvad skal jeg nu tro om Zepto? - og nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal købe :S
Avatar billede mrrius Nybegynder
24. april 2008 - 14:16 #11
jammen, hvis du ikke ved hvilken, så tag dell. de har et udemærket service. men mest fordi, du får 17 " skærm, og fuld tastatur