Avatar billede cboxoak Nybegynder
22. april 2008 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import af emails fra Windows Vista Mail til Outlook

Jeg har lige nedgraderet fra Vista til XP sp2 fordi jeg fik nok!
Nå det er en anden sag...

Jeg nåede desværre at køre alle mine 6 år gamle mails fra Outlook Express igennem Vista Mail (jeg flyttede dem fra en anden PC) og de nye jeg har fået ind vil jeg gerne have med tilbage i Outlook Express på den PC der lige har fået Win XP sp2. Det tror jeg dog ikke kan lade sig gøre.

Spørgsmålet er så om jeg kan eksportere dem fra Vista Mail og importere dem i Outlook 200x?? Helst så gammel version som mulig da jeg ikke har Office (Outlook) 2007.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 13:53 #1
du kan exporterer dem, som komasepareret, men hvad der sker med attachment ved jeg ikke
Avatar billede cboxoak Nybegynder
22. april 2008 - 14:01 #2
Ok tak, men det kan jeg ikke bruge til noget. De er allerede eksporteret i mapper i en back up-folder så det er import derfra der er eneste mulighed. Jeg har en idé om at Outlook 2007 er ny nok til at kunne håndtere mails fra Vista Mail - men kan ældre versioner?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
10. februar 2009 - 14:23 #3
Nu har jeg langt om længe selv fundet "løsningen".

Den hedder Mozilla Thunderbird. Der kan downloades og installeres et ekstra import/konverterings plugin som kan læse mails fra Windows Mail (standard i Vista).

Thunderbird fungerer iøvrigt bedre end OE/VM imø. og har indbygget Spam-filter.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:33 #4
Lukket