Avatar billede efes Nybegynder
22. april 2008 - 21:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formattering af private aftaler i Outlook

Hej Eksperter

Jeg har selv forsøgt mig, og jeg har googlet en del, men jeg sidder altså fast. Det er ikke sikkert at det er noget særlig stort problem, men jeg er ingen VBA haj!

Nedenstående er, hvad jeg selv er kommet frem til. Der er dog nogle mangler, før det overhovedet ikke fejler.
-------
Dim objApp As Outlook.AppointmentItem

Set objApp = ? Her er jeg blank?

If objApp.Sensitivity = olPrivate Then
' do something
End If
-------

Jeg håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig videre.

Mvh
Efes
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2008 - 21:22 #1
Hvilken formatering ønsker du?
Avatar billede efes Nybegynder
22. april 2008 - 21:53 #2
Hej supertekst

Det optimale vil være, hvis jeg kan få Etiket sat til Personlig. En alternativ løsning kan være, at Kategori sættes til Privat. Så kan jeg nemlig anvende autoformatering i Outlook.

Mvh
Efes
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2008 - 22:02 #3
Hej Efes

Jeg skal se, om jeg kan finde ud af noget...
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2008 - 22:51 #4
Det blev alternativet - da jeg ikke kunne finde "Etiket"-objektet.

Public Sub markerAftaler()
Dim olApp, Namespace, aftaler

    Set olApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set Namespace = olApp.GetNamespace("MAPI")
    Set aftaler = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderCalendar).Items

    For Each aft In aftaler
Rem test om privat
        If aft.Sensitivity = olPrivate Then
            aft.Categories = "Privat"
            aft.Save
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede efes Nybegynder
23. april 2008 - 21:25 #5
Hej Supertekst

Det ser rigtig godt ud :-) Et lille tillægsspørgsmål. Hvordan får jeg koden til at virke, når en aftale oprettes/gemmes? Som jeg har det nu, så skal jeg afvikle macroen, for at få aftalerne formatteret? Altså efter de er gemt.

Mvh
Efes

PS. Du kan bare smide et svar, og så skal du få dine points. De er fortjent.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. april 2008 - 23:01 #6
Tak - du får et svar

TillægsSpørgsmålet:
Det skulle være muligt at oprette en knap i OutLook, der aktivere makroen.
Ellers giv signal - hvis problemer.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. april 2008 - 08:37 #7
??
Avatar billede efes Nybegynder
28. april 2008 - 11:04 #8
Hmm var sikker på, at jeg havde trykket på accepter ved dit sidste svar??? Nå pyt, du skal have dine points, så here goes!

Mvh.
Efes
Avatar billede efes Nybegynder
28. april 2008 - 11:19 #9
Hva dælen sker der her??? Jeg har nu trykket adskillige gange på Accepter, men det ser ikke ud som om der sker noget som helst?