Avatar billede henrikwulff Praktikant
23. april 2008 - 10:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Redigering af I/O.sys

Hvordan redigerer jeg i en I/O fil uden at gøre den ubrugelig?

Henrik Wulff
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 10:59 #1
den må du lige uddybe?
Avatar billede henrikwulff Praktikant
23. april 2008 - 12:08 #2
Når jeg åbner en I/O fil for at redigere kan jeg se hvad den indeholder. Hvis jeg så siger gem - uden iøvrigt at have ændret noget - er den bagefter aldeles ubrugelig. Aha tænkte jeg, det må være noget med dato og klokkeslet, men nej, jeg har tildelt den nye attributter lige på sekundet, duer ikke sagde princessen HMMMM meget åben for foreslag. Henrik
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 13:48 #3
hvis du indlæser en binær fil som f.eks .exe eller .sys i word og gemmer, vil der vblive indsat ekstra formaterings coder og filen bliver ubrugelig. Er det du mener?
Avatar billede henrikwulff Praktikant
23. april 2008 - 13:57 #4
Tjaa sandsynligvis og hvordan undgår jeg så dem ?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 15:43 #5
du skal bruge en binary editor f.eks http://www.newfreedownloads.com/Software-Developer/Miscellaneous/VEDIT.html

så kan du vende de enkelte bytes, men husk, det er svært at kende forskel på instruktioner og ASCII data, men hvis formåelt er at ændre noget tekst kan du ligesom se hvor der er noget der giver mening og dem kan du roligt ændre
Avatar billede henrikwulff Praktikant
23. april 2008 - 17:09 #6
Det skal prøves. Jeg veder tilbage.
Avatar billede henrikwulff Praktikant
23. april 2008 - 18:41 #7
jape44 Du er min ven. Det virker. Jeg er tidligere blevet anbefalet at bruge Ultra Edit 10. Og den ligner da også meget, men den lykkedes det ikke med. Hvor herligt. Hvordan nu med dine point. Hvordan slipper jeg af med dem ?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 08:07 #8
Glimragende :-), jeg smider et svar
Avatar billede henrikwulff Praktikant
24. april 2008 - 10:15 #9
Jeg kan ikke se der sker en skid når jeg trykker Accepter
Avatar billede henrikwulff Praktikant
24. april 2008 - 10:23 #10
Jeg prøver at afvise
Avatar billede henrikwulff Praktikant
24. april 2008 - 10:24 #11
Det duer heller ikke
Avatar billede henrikwulff Praktikant
24. april 2008 - 10:24 #12
Får ikke lov til noget som helst
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 11:00 #13
:-) du skal lige trykke/selecte på mit navn i den lille box
Avatar billede henrikwulff Praktikant
24. april 2008 - 11:21 #14
Gudfader. Jeg har meget at lære endnu. Men tak for denne gang. Vi mødes nok igen.HENRIK