Avatar billede ianian Nybegynder
23. april 2008 - 13:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kapacitet på cpu kører med over 50% (jobliste-ydeevne) konstant?

Hej alle hoveder... eller rettere sagt hjælp...

Min Fujitsu-Siemens, Amilo, Xi 1526 (core2duo) bærebare`s cpu ligger hele tiden og bruger 50 % af kapaciteten (jobliste+ydeevne) - det er ligesom den bare totalt booker den ene cpu (2,0)...
Uden, at der er noget indlæsning/start eller der er programmer kørende... - Den burde ikke arbejde, noget særligt

Har fået checker logs, efter at havde scannet både harddiske og med 3 forskellige spyware programmer + bullguard-fullsystemscan... Men det er ikke her fejlen ligger (tidligere kommunikation: http://www.eksperten.dk/spm/826129)

Håber nogen kan hjælpe i dette kategori?
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 13:39 #1
Hvilken process bruger ressourcerne ?
Avatar billede nva Praktikant
23. april 2008 - 14:00 #2
Måske er den en ødelagt avi-fil, der giver dig de problemer? Her foreslås det at slette denne nøgle i reistreringsdatabsen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850D C73E}\InProcServer32
http://club.cdfreaks.com/f3/explorer-exe-causes-100-cpu-usage-74137/ men tag altid en backup først.
Avatar billede nva Praktikant
23. april 2008 - 14:01 #3
reistreringsdatabsen - nyt ord med samme betydning som registreringsdatabasen ;)
Avatar billede ianian Nybegynder
23. april 2008 - 19:41 #4
Kan ikke se hvilken process, der bruger ressourcerne...

Men se evt log filer i "tidligere kommunikation" måske kan du se det?

nva: hvor ligger den avi-fil?
Avatar billede ianian Nybegynder
23. april 2008 - 20:19 #5
En lille ekstra info.

Har 15-16 svchost -processer kørende hele tiden... men kun 1 bruger kapacitet...

Når der er intet åbent, så er der 2 processer der køre med
50 (jobliste-cpu) - det er en "svchost" der kører med 50 og en aktiv "aktivsystemproces" der kører med 50...

En af drengene, har en ligende pc - han har kun "aktivsystemproces" kørende med 99...

Bruger svchost (måske en trojansk-hest) den energi "aktivsystemproces" skulle havde brugt?

Microsoft, beskriver en trojansk-hest, som hedder svchost som procesnavn, men i virkeligheden er en virus?
Avatar billede ianian Nybegynder
23. april 2008 - 22:02 #6
Hej igen...

Når jeg går ind og afslutter denne "svchost.exe" så kører cpu`en igen normalt...
Alle fejl er pist væk, men denne process starter op igen, når pc`eren genstartes - og BullGuard (full-system-scan) fjerner den (måske virus) ikke...

Hvordan finder jeg den rigtige ud af de ca. 15 svchost, der kører - og derefter fjerner den "for good" ???

Microsoft website - fortæller et eller andet, om en trojansk-hest, der bruger svchost som bagdør, for at kunne opsnappe password o.l.

Er der nogen der ved noget om det???
Avatar billede jokkejensen Novice
24. april 2008 - 09:41 #7
svchost.exe håndtere bare andre applikationers dll filer.

Og at den kører med 50% hele tiden, må betyde det starter med windows.

Prøv i msconfig (start kør -> msconfig)

At fjerne alle dine opstarts programmer (under fanebladet start), noter eventuelt hvilke, og genstarte pc'en... så vil alt dit anti virus, osv ikke starte op - og du kan se om det skyldes nogle af dine opstarts programmer med det samme. Brug herefter udelukkes metoden, og aktiver dem et par stykker af gangen.
Avatar billede ianian Nybegynder
19. maj 2008 - 13:12 #8
Lukker spm. grundet, at ingen har svaret længe

Og reformulerer det et andet sted - måske er det derfor ingen har en ide...

Ovenstående virker ikke...

Men tak for hjælpen alle mand...