Avatar billede simris Praktikant
24. april 2008 - 21:35 Der er 6 kommentarer

NAS server oprettelse

Jeg har en Qnap Ts 109 som jeg ikke kan finde ud af at oprette gennen min Zyxel 2602R-61 fra Cybercity.
Jeg har en ip der hedder 62.66.195.13
så har jeg 3 computere på kabel netværk - de hedder 10.0.0.3 og 4 og 5 + en Playstation 3
det hele virker  ( intern )når jeg sætter op til hent aut. IP.
Hvordan får jeg nas til at kunne ses ude fra gennem nettet?
mvh jan
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. april 2008 - 21:53 #1
Jeg tror, du gør det ved at at tilslutte enten webserveren eller et andet program.

Sæt din router op til automatisk at tildele dhcp ip er. Sæt din nas (webadmin) i opsætningen til at modtage en bestemt ip og åben en port på routeren til ip en på nas og port 8080. så skriv din wan ip ind i browseren efterfulgt af http://62.66.195.13:8080/
Avatar billede simris Praktikant
24. april 2008 - 22:11 #2
tak for svaret jokerper
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. april 2008 - 22:13 #3
Virkede det!!!
Avatar billede simris Praktikant
24. april 2008 - 23:04 #4
det ved jeg ikke - måske har jeg sat zyxelen rigtig.
Det virker mellen de tre computere men ikke ikke i browseren.
Avatar billede bondester Nybegynder
24. april 2008 - 23:09 #5
Du skal ind og lave nogle portforwarding...
Skriv http://10.0.0.1:2033 i din browser og tast din kode.
Gå ind under Advanced Setup og vælg NAT
SUA Only --> "Edit Details"

Her taster du så hvilke porte (eller ranges) du vil forwarde til din PS3, Qnap osv.
F.eks. mener jeg at kunne huske at Qnap'en har webserver og FTP-server, hvorfor det ville være fornuftigt at forwarde port 21 og 80 til dens ip.
Avatar billede simris Praktikant
28. december 2008 - 00:31 #6
jeg har stadig ikke fået min Qnap Ts 109 til at virke.Altså  med tilgang ude fra- intern er ok. Det skulle jo ellers være let.
jeg har en CC router fra Cybercity med fast ip.  i den har jeg forwardet min trådløse d-link Dir-635. alle port til 192.168.0.1. D-linken er sat til at tilde ip-er.
zyxel hedder 10.0.0.1
d-link hedder 10.0.0.2
nas får et ip der hedder 198.168.0.46
det skulle jo ikke være så svært - men det virker altså ikke.
er der nogen ideer til en løsning ?