Avatar billede snappi-v Nybegynder
25. april 2008 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

C5 fra WIndows 98 til XP, mangler SH22W32.DLL

Efter at have taget en kopi af C5 mappen fra Windows 98 til en windows xp, siger den den mangler SH22W32.DLL.

Hvorfor får jeg fat i den?
25. april 2008 - 14:58 #1
Installer programmet på XP-maskinen.
Kopier herefter C5-mappen fra 98-maskinen til XP-maskinen.
Avatar billede blacks Mester
25. april 2008 - 15:15 #2
Søg efter SH22w32.dll på windows 98 maskinen den ligger i Windows System mappen, og kopier den ind i XP maskinens System 32 mappe under Windows.
Avatar billede snappi-v Nybegynder
25. april 2008 - 15:52 #3
blaks er du sikker på den er der, syntes ikke umildbbart jeg kan finde den
Avatar billede snappi-v Nybegynder
25. april 2008 - 15:52 #4
erikjuul vi mangler install medierne
25. april 2008 - 16:00 #5
Få dem hos leverandøren!
25. april 2008 - 16:02 #6
Det er ikke kun denne ene fil, det handler om. Der vil også være en lang række andre filer m.m. der mangler, så længe programmet ikke er installeret på maskinen.
Avatar billede snappi-v Nybegynder
25. april 2008 - 16:24 #7
Hej erik, er det noget du ved af erfaring med det her program. Sidste gang flyttede vi det uden problemer.
Avatar billede mariaf Juniormester
25. april 2008 - 19:30 #8
Erik har ret. Man kan ikke bare flytte en C5 ind på en XP og så virker det. Den skal installeres - det gør det også meget nemmere, når I skal opdateres, og frem for alt gør det programmet stabilt.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. maj 2008 - 17:12 #9
http://www.jarrels.dk/files/LOT_MILL/APPROACH/SH22W32.DLL

hent den her.

Havde selv problemet, og hentede en fil og lagde den i programbibl. for C5, så virkede det.
Avatar billede mariaf Juniormester
31. juli 2008 - 21:23 #10
Der er tidspunkter, hvor jeg ikke undrer mig over al den tid, jeg må bruge på at rede kunders data. Hvordan kan man i fuld alvor bare udlevere en fil, og så "virker" det? Måske nu, og måske på noget af det, men hvor alvorligt er det, når det om 6 måneder går galt, og en backup er ubrugelig fordi det er noget klamp fra starten?

Hvis noget er værd at gøre, så er det også værd at gøre ordentligt. Især når det ikke koster noget.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
01. august 2008 - 07:42 #11
mariaf -> ??? forklaring tak!

Det er korrekt at den "rigtige" måde altid vil være en installation.
Men nu har jeg igennem 5 år haft kunder med C5 hvor det er blevet flyttet rundt på forskellige computere. Når problemet med SH22W32.DLL opstår, så har dette aldrig været et problem at finde en og ligge i C5 dir.

Men det kan selvfølgelig være at du >> præcis << har oplevet problemer med at man tager SH22W32.DLL og kopiere i C5 dir - så vil jeg gerne høre om problemerne du har set. Rigtig gerne.

Ellers må jeg nok sige, at jeg stoler ret meget på min egen erfaring gennem 5 år med netop denne metode.

At der er en "rigtig" og "forkert" måde at gøre dette på, kan vi ikke være uenige om. Men når der aldrig har været problemer i at flytte en C5 rundt når der blot kopieres SH22W32.DLL ind i dir., så kan jeg ikke se problemet? - og hvor kommer "at du redder data" ind i billedet? Mig bekendt, så kan C5data.dat ALDRIG blive slette pga. en dll-fil som denne ... eller ?

Desuden, så er den eneste rigtige måde, at foretage en installation på de maskiner som skal køre C5 og herefter at kopiere C5DATA.DAT ind i C5 dir. Det er den "rigtige" måde.
Avatar billede mariaf Juniormester
02. august 2008 - 16:50 #12
Ja, jeg (personligt) har oplevet problemer med bare at kopiere en dll-fil ind. I det hele taget bliver den slags metoder mere og mere problematiske, især på version 4.0 og 2008, men det ved _du_ jo godt - det ved kunderne bare ikke altid.