Avatar billede skovge Novice
25. april 2008 - 22:33 Der er 2 kommentarer

Error handling til simpel html forespørgsel

Jeg har et supersimpelt login script, der i al sin enkelthed går ud på, at folk skal kende navnet på den hjemmeside de gerne vil ind på og så taste den ind i et form felt.

Dim MyPass
MyPass = request.form("pass") & ".htm"
Response.Redirect(MyPass)

Det fungerer fint nok - men problemer opstår når folk taster forkert - så får de jo bare en standard browser fejlside - jeg ville gerne enten kunne sende dem til en fejlside.html eller lave en popup a la "invalid password"

Men hvordan løser jeg nu lige det?
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 23:55 #1
Er der kun én side, som må godkendes?

Dim MyPass
MyPass = request.form("pass") & ".htm"
If MyPass<>"siden.htm" Then MyPass="fejlside.html"
Response.Redirect(MyPass)
Avatar billede skovge Novice
26. april 2008 - 07:34 #2
Nej, pointen er netop, at koden ikke skal indeholde navnet på siden - ellers var den jo nem nok - men man skal kunne oprettet nye sider og sende navnet på siden som login til folk, der så kan gå ind via en hovedside og taste navnet på den nye side ind i formens felt - og hvis det er rigtigt blive sendt til siden og hvis det e rforkert - ja så skal jeg jo så bruge noget error handling.