Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. april 2008 - 11:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed i Vista "IIS 7"

Jeg er nu ved at gå ud af mit gode skind, jeg har haft min computer nye vista bærbar computer i snart 3 uger, og den har nok været "Restored" 8 gange, derfor leder jeg lige nu med lys og lygte efter en der kender og kan hjælpe mig med at styre windows vista buisness sikkerhed, for den går mig på.

Jeg arbejder som webprogramør og benytter mig af dreamviewer cs3, endelig igår fik jeg iis7 til at fungere med både den gamle ASP og PHP. men så skulle jeg ændre noget på mappen inetpub fordi at dreamviewer ikke kunne skrive i mappen, og nu er jeg såtilbage igen til hvor jeg har været så mange gange før at når jeg nu forsøger at eksekvere en asp eller php fil, så står ie og forsøger at få noget output fra filen "åbner siden localhost/phpside/index.php"

jeg er virklig træt af at jeg ikke kan genvinde administrator rettighederne over min computer, som man kan i XP, jeg ved godt at dette skulle være Vistas force at den med øje på sikkerhed ikke tillader alt ubetinget, og det er sikkert fint til HR og Fru jensen, men hvad fanden gør vi andre, jeg håber virklig der er en der kan hjælpe mig

MC
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2008 - 11:37 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2008 - 11:39 #2
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. april 2008 - 18:24 #3
Hmm den med superbrugeren har jeg slået til, og det har ikke hjulpet, meeeen da jeg kørte den fil fra dit link nr 2 og jeg genstartede virkede det, men pas, hvad har jeg gjort ved at køre den fil ??? syntes ikke lige siden fortæller mig hvad jeg gør, det virker, men jeg ved nu ikke hvorfor, kan du ikke lige forsøge at beskrive hvad det der UAC er, og så lige svare, så du kan få dine point

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. april 2008 - 18:59 #4
Nu er jeg selv IT mand "Tro det eller lad være" nu virker den ikke igen, og UAC er stadig slet fra jeg har intet gjort og det plejer ikke kunne lade sig gøre at man ikke gør noget og så virker det igen ikke, men det er sådanne det hænger sammen, det kan satme da ikke være rigtigt at vista skal være SÅ mærkeligt inrettet iforhold til XP
Kan ikke en gang sælge computeren da jeg ikke kan få det for den jeg har givet, hvad gør en meget meget frustreret person snart, overvejer at restore den IGEN og så begynde sidste gang, inden den ryger firkantet ud gennem vinduet.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2008 - 19:08 #5
Jeg har desværre ikke fundet en dansk artikel om User Account Control (UAC)
http://technet.microsoft.com/da-dk/magazine/cc137811(en-us).aspx

Jeg synes godt nok det lyder underligt at det ikke kunne lade sig gøre fra super administrator account'en.
Er du sikker på du var logget ind på denne konto?

Jeg venter lige med at sende et svar.  :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. april 2008 - 19:21 #6
Superuseraccounten, jamen jeg vil da gerne logge ind med mit eget navn og ikke som administrator, Min bruger er local administrator, men åbenbart ikke nok, Hvordan administrator så kan gradbøjes, her er hvad jeg lige forsøger, jeg restore maskine, aktivere superuseracounten, deaktivere UAC og forsøger mig så frem igen, tror bare ikke du skal regne med noget svar fra mig før i morgen søndag, for det tager jo lidt til at restore en maskine back 2 basic
MC
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2008 - 19:25 #7
For at bruge superuseracounten skal du logge ind på den.
Du kan så vælge at bruge den som din normale konto.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. april 2008 - 13:32 #8
efter at jeg benytter administrator kontoen og UAC er slået fra, så køre det hele bare optimalt, 1000 Tak for hjælpen. hvis du lige svare så for du lige point, takker
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2008 - 16:54 #9
Velbekomme, godt du fik det fikset.  :-)
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
25. februar 2009 - 21:07 #10
hvad så hvis man ik har administrator koden..? hva i hede hule helvede gør man så...? vista er vist noget værre noget...