Avatar billede martinwa Nybegynder
27. april 2008 - 21:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

if else på baggrund af adresselinjen

Hvordan kan jeg lave en if, else på baggrund af hvad der står i adresse feltet i browseren?

if www.minside.dk/test

f.eks.
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2008 - 21:29 #1
Det kan du ikke på den måde. I dit eksempel vil "test" blive opfattet som en mappe på serveren. Sider som f.eks. Eksperten.dk, hvor den slags gøres, bruger noget der hedder mod_rewrite. Det kan du finde tutorials til overalt på nettet - men det virker kun på Apache servere. Hvis du/din host bruger en anden server, skal du finde et alternativ til den server.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. april 2008 - 22:10 #2
Du kan måske bruge: $_SERVER['SCRIPT_URI'] ?
Eller måske: $_SERVER['SCRIPT_FILENAME'] ?
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2008 - 23:09 #3
Det kunne man, men hvad ville pointen være? Man er alligevel nødt til at have en index.php i mappen /test/, hvor man så bare kan skrive den kode der skulle udføres for den sti.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
28. april 2008 - 00:52 #4
jeg ville bruge $PHP_SELF; og så evt noget ereg('mappenavn', $php_self;)

let løsning synes jeg men effektiv
Avatar billede schaefner Juniormester
28. april 2008 - 01:06 #5
Man kunne lave en fuskerløsning med en fejlside der laver et tjek på bestemte forespørgsler.
Avatar billede martinwa Nybegynder
28. april 2008 - 10:43 #6
Hej Alle,
Tak for den gode inspiration.
jacobdo, du var tættest på, jeg fik problemet løst med $_SERVER['REQUEST_URI'] så smid et "svar" så kommer der point...
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2008 - 10:45 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2008 - 11:18 #8
Takker for point.