Avatar billede kimley Nybegynder
28. april 2008 - 21:09 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Kan dette Gfx køre på mit bundkort

Hej

Jeg købte dette gfx kort http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Overview.aspx?ProductID=2334 til min søn,men hans bundkort er stået af.

Så er mine spørgsmål om det kan køre på mit bundkort som kører Agp 4. Har prøvet ,men når jeg så spiller wow fryser det da det bliver varmt. Har tænkt mig at sætte en Zalman VF900-Cu på kortet for at se om det kan hjælpe,men ved ikke lige hvordan. Derfor søger jeg råd og vejledning her
Avatar billede kimley Nybegynder
28. april 2008 - 22:02 #1
Nu har jeg siddet og kigget på zalmans hjemmeside og der står hvilke huller jeg skal bruge,men syntes da ikke at den køler skulle passe.. Har dor ikke fået den passive køling af da jeg ikke lige ved hvordan
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2008 - 07:25 #2
Du skal ikke afmontere din passive køling den skal du bruge for blæseren skal monteres på den passive køling, og kortet virker bagud så det virker på dit bundkort der er 4x AGP.
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. april 2008 - 13:15 #3
<Det du nok ivirkeligheden kommer ud for: For lille strømforsyning (PSU) til systemet.

Jeg kan forestille mig at du har alt for lille PSU. geforce 7900gt 512mb bruger ca 55watt. Jeg kan huske,m da jeg skulle opgradere mit gamle agp grafikkort, der fandt jeg ud af at jeg skulle fra 300w til 350w ( senere, da jeg fylde computeren med flere harddiske og tv tuner osv, skulle jeg endu højere op ( 400w ).
men du skal nok overveje at låne en strømforsyning som er ca 50watt højere.
Det er lidt nemt at sige 50w, men desvære er den rigrige råd. at få nogle flere ampere ved 12 wolt, da det er der, hvor grafikkortet, skal bruge strømmen.

I teorien, kunne cpu køleren også være synderen, at den bliver for varm. Det viuser sig nemlig tit, som computeren fryser

I principet, burde grafikkortet, kunne klare at køle sig selv, uden problemer, så jeg gå rud fra at det ikke er det, som er problemet.

Hvis zalman skriver deres grafikkorts køler passer, til din model, så passer det nok, med hvad de skriver. Husk at bruge køle pasta. også hver gang, du bare lige afmonterer en køler, for at rense den for støv.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2008 - 13:47 #4
Jeg har et Asus 76ooGS passivt kølet grafikkort og kun en 180 W strømforsyning og det kører fint.
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:27 #5
Hmm hvordan skal jeg montere på den passive kølling? Her er et link til den køler http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=144  og når jeg ser how too install er der ingen passiv kølling.. er ikke en haj til dette så hvis jeg kan få en rimelig forklaring vil jeg blive glad
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:30 #6
mrrius som jeg forstå mener du en bedre køler til cpu vil løse problemet med det fryser i wow... Har en 450W psu i det tårn hvor jeg også har mulighed for 2 ekstra kabinet blæsere men så kræver det nok en større psu..

Det bliver meget varmt det gfx kort
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:31 #7
Og jeg har enda den ene side af tårnet pillet af
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:34 #8
silbidor når du skriver det virker bagud så kan et agp8 sagtens køre på et bundkort som understøtter agp4...
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:37 #9
Jamen hvordan skal jeg få det kølepasta på som følger med køleren hvis jeg ikke skal afmontere den passive?
Avatar billede kimley Nybegynder
29. april 2008 - 17:41 #10
silbidor da du har et kort ligende mit hvordan monterer jeg så køleren oven på den passive?
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2008 - 18:28 #11
Mit kort behøver ikke ekstra køling da temp ligger mellem 80 og 95 grader og er passivt kølet. så du må regne med at der er nogle små fjedre med så du kan montere køleren på ripperne.
Avatar billede kimley Nybegynder
30. april 2008 - 09:18 #12
Ja det er der også,men når jeg ser guiden så er der ingen passiv kølling. Men det skal jeg bare se bort fra så... Jammen jeg prøver lidt en blanding af jeres svar..
Men et AGp8 graffikkkort kan godt køre på et bundkort der trækker AGP4???
Avatar billede Jensen DK Novice
30. april 2008 - 09:40 #13
Ja det kan bruges på dit bundkort, brug den driver der fulgte med kortet, husk at slette den gamle driver først, og der skal ikke bruges kølepasta når køleribberne bliver siddende, det er dem der skal køles med blæseren.
Avatar billede kimley Nybegynder
30. april 2008 - 10:25 #14
Takker for svar og hjælp.. ;-)
Avatar billede kimley Nybegynder
30. april 2008 - 18:54 #15
Hmm har spurgt der hvor jeg har købt gfxkort og de mener den passive skal af og det samme mener de der jeg har købt køleren..Så nu er jeg sq i vildrede igen :-(
Avatar billede Jensen DK Novice
01. maj 2008 - 06:56 #16
Hvis du afmontere den passive køling så har du ingen køleflade, måske en meget lille en, ellers skal der følge en køleklods med blæseren og er det tilfælled så skal der kølepasta på berøringsfladen på køleklodsen ind imod kortet.
Avatar billede kimley Nybegynder
01. maj 2008 - 15:44 #17
der sidder en firkant på køleren som sikkert er beregnet til kølepasta...
Jeg har prøvet at installere kortet igen uden at gøre noget andet end at jeg denne gang har afinstalleret de gamle drivere i fejlsikret tilstand og brugt den driver der fulgte med kortet.. samt husket at ændre i Bios til 256 i stedet for 128mb.
Må se hvordan det så kører... Det er en 3 maskine til hjemmet som knægten kan bruge sammen med kammerater...som jeg er ved at samle ud af de rester jeg har efter vi har skiftet ud i de andre..
Avatar billede kimley Nybegynder
01. maj 2008 - 16:03 #18
nå nu har jeg prøvet at installere det og der går ca 5 sek efter jeg er logget ind i WOW så fryser skærmen... Prøvede så at hente den seneste driver men det samme...
Jeg har et Asus 9600XT\TD det kører fint nok på dette bundkort... Men er Geforce 7600 GS ikke bedre??
Avatar billede kimley Nybegynder
01. maj 2008 - 16:05 #19
Kan det tænkes der er fejl i dette kort?? Min søn brokkede sig over det lukkede ned og så kom der blå skærm med en fejlmeddelelse..
det koster mig jo 200 hvis jeg sender det ind og de siger det ikke fejler noget... Er der en måde jeg kan teste det på inden jeg evt sender det ind?
Avatar billede kimley Nybegynder
01. maj 2008 - 16:24 #20
Nå men har sat mit gamle radeon 9600 XT\TD i igen... Det kan da spille WOW ;-) og det er jo det berømte spil herhjemme
Avatar billede kimley Nybegynder
01. maj 2008 - 16:50 #21
Har det noget at sige det andet kører med 256mb ddr2 ram?? Asus kører med 128mb ddr ram
Avatar billede Jensen DK Novice
02. maj 2008 - 06:07 #22
Det har ingen betydning.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. maj 2008 - 06:17 #23
Det Radeon er en ATI driver, dit geforce 9600gs er Nvidia driver, det er vel ikke der kæden hopper af, kan det køre ganske almindeligt uden at du sætter et spil igang?
Avatar billede kimley Nybegynder
02. maj 2008 - 10:01 #24
Nej det er ikke det der er problemet,for sletter jo den anden driver inden jeg installerer den nye.. ja det kører fint når jeg ikke spiller.. men har dog ikke siddet længe ved computeren.. i login billedet i wow var der også nogle striber der kom hen over billedet så allerede der kunne jeg se den var gal
Avatar billede Jensen DK Novice
02. maj 2008 - 13:36 #25
Det kunne være sjovt at sætte det kort i min komputer og så se om der skulle være fejl på kortet, mit Asus 7600GS passivt kølet kører perfekt og alt hvad jeg har budt det har det klaret til UG.
Avatar billede kimley Nybegynder
02. maj 2008 - 20:27 #26
Ok dette er så et Gigabite Geforce 7600GS.. Men ja det kunne være sjovt at se om det også skaber sig på din.. Men er der ikke en måde man kan teste det på selv? for kunne da godt forestille mig der er en fejl på kortet når nu dit kører perfekt
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2008 - 06:22 #27
Den slags måleudstyr kommer vi nok ikke i nærheden af, det nemmeste er at prøve et tilsvarende og se om det også skaber sig, eller gå i bios og se om der er noget der skal ændres, spørg hos prodocenten of bundkortet.
Avatar billede kimley Nybegynder
05. maj 2008 - 19:15 #28
Ok men kender ikke lige nogen med et tilsvarende kort... Men kan da forhøre mig ved producenten af bundkortet som du skriver...