Avatar billede ber Juniormester
29. april 2008 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program til image af c-drev og backup i øvrigt? XP SP2

Jeg vil gerne tage et pålideligt image af c: for at prøve at undgå en omfattende reinstallation fremover, hvis/når HD står af.

Hvilket program skal jeg vælge? Det bliver IKKE Acronis, ej heller Norton Ghost. Er Windows Image 2.08 noget at gå efter?

pft
/BER
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2008 - 13:28 #1
Det bliver så nok svært at få det hele i et. O&O Ddisimage 2 er et meget nemt
program, til image, men det har ikke alm. backup funktion.
Hvorfor ikke Acronis True image 11. ? Det program har det hele. Jeg kører selv
med Acronis True image Workstation, og det er både nemt og hurtigt - og billigt,
især hvis man går ind på Acronis amerikanske side, og betaler i Dollars.
Men du må jo have en grund til at afvise programmet, vil du afsløre den:)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2008 - 13:29 #2
Ddisimage = Diskimage:(
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 13:41 #3
http://damien.guibouret.free.fr/en/index_frame.html

Super godt program, til at gemme et image af sit C drev. Bruger det selv :)
Avatar billede ber Juniormester
29. april 2008 - 20:37 #4
Lige kækt nok at sende et svar? Vil gerne vente, til jeg har svaret på de andre spørgsmål. OK?
Avatar billede ber Juniormester
29. april 2008 - 20:49 #5
_> jasveg

Kig på Acronis' forum - det vrimler med frustrerede brugere - http://www.wilderssecurity.com/forumdisplay.php?f=65 -
Du kan f.eks. se på denne tråd http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?p=1230473#post1230473

Det vil være rigtig fint, hvis du kan give mig de tips&tricks, der kan sikre mig en pålidelig restore fra .tib-filer uden corrupted files. Jeg har købt Acronis True Image Home 11.

/BER
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2008 - 20:55 #6
Jeg gider ikke gå ind i nogen diskussion, men prøv at kigge på www.helgec.dk/livecd.html klik på linket "Sådan bruges funktionen dd .  (klone-værktøj) " og prøv så - det er både gratis og pålideligt
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2008 - 22:05 #7
"Det vil være rigtig fint, hvis du kan give mig de tips&tricks, der kan sikre mig en pålidelig restore fra .tib-filer uden corrupted files. Jeg har købt Acronis True Image Home 11."
Du må undskylde mig, men jeg forstår ikke hvad du mener.
Rent konkret. Jeg har også prøvet Acronis true image 11. Men dog kun til at lave et
image. Det fungerede perfekt. Fordi jeg ofte kommer på netsider, hvor man kan blive
inficeret med "snavs" sletter jeg ofte min partition med windows (C:\) Både Workstation og 11, fungerer helt tilfredsstillende. Acronis True image er forøvrigt
blevet rost i www.pcword.dk.
jeg har aldrig oplevet corrupted files, når jeg (mange, mange gange) har kørt et
Acronis image ind.
Jeg kan forstå - uden at have læst det hele igennem - at nogle bruge har haft problemer med planlagt backup, det har jeg aldrig selv prøvet, men nogle brugere
kan finde problemer i selv det mindst simple. Om det er tilfældet her, ved jeg ikke.
Jeg synes dog, at når du nu har købt Acronis, at du skal give det en chance.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2008 - 22:07 #8
Ps. Hvis du, når du har lavet et Image, kan Mounte det, så er det i orden.
Avatar billede ber Juniormester
29. april 2008 - 23:57 #9
->Jasveg
Ja, det undrer også mig, at Acronis får gode anmeldelser rundt omkring. "Restore files and folders" fungerer åbenbart ikke. Synes du skal gøre dig ulejlighed med at læse de forskellige indlæg. De taler helt for sig selv.

Det er bl.a. interessant, at man anbefaler backup via Recovery Disk, der kræver gammelt tastatur (virker ikke med Bluetooth), og med eng/amr tegnsæt.

->helgec
Jeg kigger på dit link senere.

Foreløbig tak herfra.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2008 - 01:35 #10
Jeg behøver ikke at læse alt det, for jeg har haft acronis True image i mange år.
Som skrevet, har det endnu ikke slået fejl, når jeg har geninstalleret et image.
Jeg har lige prøvet at mounte mit C-image. Dv.s. det dukker op i Denne computer,
som en partition. Der kunne jeg helt uden problem, kopire en folder, til et andet
sted på computeren.
Bluetoots, det ved jeg ikke noget om, men man kan da så bare bruge et andet tastatur
i den situation.
Virker ikke med eng/amr tegnset. Jo Acronis er på tysk og engelsk, så selvfølgelig
gør det det. Ellers kunne det jo ikke sælges i england, amerika, australien m.f.st.
Jeg skal selvfølgelig ikke påstå, at der ikke er nogen, som har bøvl med Acronis,
men det behøver jo ikke nødvendigvis at være Acronis skyld. Jeg kan heller ikke
udelukke, at programmet kan konflikte med andre programmer. Det er ikke fordi, jeg
ikke VIL læse disse indlæg, jeg orker det bare ikke lige nu:)
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2008 - 02:29 #11
Nå, læste nu lidt af det alligevel. Det blev jeg ikke klogere af. Det meste handler
jo også om specielle problemer, som serverproblemer, og ikke det du skriver du har
brug for. Angående eng/amr tastatur, hvis du har det fra følgende citat, må du have
læst forkert, da det netop drejer sig om andet sprog end engelsk: fra dit link:
"....keyboard - which by the way is set to a language other than English"
Avatar billede ber Juniormester
30. april 2008 - 11:41 #12
-> jasveg
Indlæggene i Acronis Forum taler for sig selv. Og hvis du er tilfreds Acronis-bruger, så fred være med det. Ang.tastaturet: Bruger du Recovery Disk, skal du bruge eng/amr. tegnsæt på et dansk tastatur. Andet lå der ikke i det.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2008 - 13:52 #13
Det er klart jeg er tilfreds, når programmet fungerer fint. Og nej man skal ikke bruge
eng/amr tegnsæt, når man bruger Recovery disk, det går fint med dansk tastatur.
Alle programmer har deres kritikere. Det sker også sommetider, når helgec anviser et
program, så får han en feedback, som siger, at programmet ikke virker.