Avatar billede marvind Nybegynder
01. maj 2008 - 12:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

farve fra pixel

hej eksperter.
jeg har fundet noget gammel kode som jeg ikke kan få til at virke, jeg har brugt den før så jeg ved det er muligt, men hvordan?

    Function GetScreenPixel(ByVal X As Integer, ByVal Y As Integer) As Color

        Dim oBitmap As New Bitmap(1, 1)
        Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(oBitmap)
        g.CopyFromScreen(New Point(X, Y), New Point(0, 0), New Size(1, 1))
        g.DrawImage(oBitmap, New Point(0, 0))
        g.Dispose()
        Dim cColor As Color = oBitmap.GetPixel(0, 0)
        oBitmap.Dispose()
        Return cColor

    End Function

det giver mig fejlen:
C:\Users\Blahh\Desktop\programmering\webcam!\triangulator\Form1.vb(323): 'CopyFromScreen' is not a member of 'System.Drawing.Graphics'.
Avatar billede marvind Nybegynder
01. maj 2008 - 12:24 #1
jeg glemte lige at sige, det er meningen at koden skal finde farven fra en pixel med:
dim cColor as color
cColor = GetScreenPixel(x, y)
Avatar billede marvind Nybegynder
02. maj 2008 - 09:57 #2
ingen der kan hjælpe?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2008 - 10:35 #3
Det kompilere nu ellers uden problemer her hos mig (i VS 2008).
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2008 - 10:38 #4
Det er ikke fordi at du forsøger at bruge det under AS.NET eller i Compact Framework?
Avatar billede marvind Nybegynder
02. maj 2008 - 15:09 #5
jeg bruger VS 2005 og får 'CopyFromScreen' is not a member of 'System.Drawing.Graphics'.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. maj 2008 - 06:54 #6
Du svarede ikke på om du vare ved at bruge f.eks. Compact Framework:

Hvis du programmere til en PDA eller SamrtPhone så findes CopyFromScreen ganske rigtigt ikke -- men hvis du programmere til det fulde .NET framework så er den der.
Avatar billede marvind Nybegynder
06. maj 2008 - 09:37 #7
jeg programmerer til det fulde .NET framework
Avatar billede nielle Nybegynder
06. maj 2008 - 13:53 #8
Det lyder i hvert fald underligt. Fejler den også hvis du opretter et helt nyt projekt og pastere kode-stumpen til dette?
Avatar billede marvind Nybegynder
07. maj 2008 - 08:52 #9
det var det jeg gjorde..
Avatar billede nielle Nybegynder
07. maj 2008 - 10:16 #10
Også hvis du gør det en gang til? Er det noget permanent?

Hvis jeg opretter et helt nyt projekt her og nu, og paster koden ind i det så kompilere den uden problemer. Enten er din VS/.NET installation blevet syg eller også opretter du i virkeligheden en anden type projekt end du troede. Der er i hvert fald ikke noget galt med koden.
Avatar billede marvind Nybegynder
08. maj 2008 - 08:59 #11
jeg har prøvet et par gange, jeg prøver igen når jeg kommer hjem.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. juni 2008 - 06:34 #12
Ja?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2008 - 17:44 #13
??
Avatar billede marvind Nybegynder
06. september 2008 - 15:46 #14
UNDSKYLD det har taget så lang tid at svare. jeg havde glemt alt om tråden.
jeg har lige prøvet og det virker helt fint. jeg har ikke ændret noget, det virker bare. mystisk.