Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 16:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

nogle der kender OCZ ram/psu

Hej

har været ramt af lyn nedslag " http://www.eksperten.dk/spm/830184 " så skal ud og have en ny pc/bundkort men vil også skifte ram og psu med det samme.

Jeg har tænkt på at få købt dette bundkort
ASUS P5E3 DELUXE/WIFI-AP Socket775 ATX FSB1333 Intel X38
og dette grafikkort
ASUS EN9800GX2 TOP/G/2DI/1G/A 1GB DDR3 PCI-Express2.0

men så skal jeg bruge ram og en psu, så mit spm. er kender nogle OCZ !?

har kigget lidt på
OCZ Platinum
2 x 1 GB (2 GB) / DUAL RAM / DDR3 SDRAM / PC3-14400CL8 / 1800

er det et godt valg og hvad betyder PC3-14400 kan huske PC133 mm. fra nogle år tilbage, hvad er dette !??

så har jeg kigget på
OCZ GameXStream SLI Ready
700 Watt / Intern / 50/60 Hz / 18 x Strømstik

hvad er SLI ready, skal jeg bruge det til noget !? og er 700Watt rigeligt til det omtalte grafikkort og bundkort smt 2x320gb SATA HDD. !?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 16:59 #1
Inden vi går i detaljerne, så har jeg et par spørgsmål:

1. Hvad har du af kabinet?
2. Hvad skal PC'en bruges til?
3. Hvilket cpu har du nu?
4. Hvilket styresystem bruger du? 32 eller 64-bit?
5. Hvad er dit budget?
Avatar billede jacotex Nybegynder
04. maj 2008 - 18:16 #2
Jeg har de der ram ;B , de kører fint :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 18:37 #3
@ Thesheriff
1. XION II men køber nok et "Cooler Master Mystique 631".
2. Photoshop, Visual Studio 05/08, Spil ala Crysis/WOW.
3. Hvis jeg kan få en Q9450 så gør jeg det ellers en Q9300 og ellers Q66/6700, men kommer an på hvad jeg kan få i løbet af de næste par dage, men PT til mit lynskadet bundkort har jeg en E6600.
4. Kører 32 bit.
5. havde planlagt at skulle have en ekstra PC og da min anden nu er lynskadet regner jeg med at bruge 10K ca. og regner med at forsikringen dækker en del af den 6mdr. gamle pc.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 18:45 #4
ang. kabinet, så hvis du kender et medi kabinet hvor du har let adgang til hdd skuffer så må du/i gerne linke linket da det kunne have stor interesse at kunne smække en backup hdd nemt og hurtigt i pc'en
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 18:48 #5
Så lyder dine valg jo meget fornuftige :)

SLI er hvis du sætter 2 eller flere nVidia gfx sammen. Er det AMD/ATI hedder det CrossFire.

700W er mere end rigeligt til dit setup :)

Husk som jeg også skrev i den anden tråd, at det bestemt er muligt, at andet af dit nuværende HW vil stå af/få forkortet levetiden. Bare så du ikke genbruger HDD og gemmer vigtige filer på dem :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 18:49 #6
Jeg er selv rigtig glad for dette kabinet:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012
Avatar billede jacotex Nybegynder
04. maj 2008 - 18:56 #7
Har også det link thesheriff linker til , det er bare dejligt :) men stort ;p
Avatar billede jacotex Nybegynder
04. maj 2008 - 18:56 #8
det kabinet* skulle der self. stå
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 19:18 #9
Så selvom jeg køre med et ASUS EN9800GX2 TOP/G/2DI/1G/A 1GB DDR3 PCI-Express2.0
så kan jeg godt bruge den PSU den er bare klar til at køre med et ekstra kort hvis man har lysten til det !?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 19:20 #10
Ja præcis. Den kan blot levere nok ampere til også at trække et andet kort (det bliver ikke aktuelt med dit valg af mobo).
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 19:44 #11
det kabinet ser ikke så tosset ud skal lige se om jeg kan finde nogle billeder af det hvor døren er åbent, læg venligst et svar og 1000 tak til jer begge.

Fprresten hvad betyder PC3-14400 !?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 19:51 #12
PC3-14400 er DDR3 RAM, der kører med en clockfrekvens på 225MHz svarende til en BUS clock på 900MHz.

De hedder også DDR3-1800.

Du kan læse mere om kabinettet her:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09182
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 20:11 #13
ja, lækkert kabinet men kan ikke fåes inden for den næste uge, med sikkerhed når man kigger på hvem der sælger det, findes der nogle andre der evt. laver noget ala samme system.. !?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 20:13 #14
Der er da flere, der har det på lager?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 20:20 #15
ikke når man går ind og kigger på deres hjemmeside, men læg endelig et link  :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
04. maj 2008 - 20:40 #17
he he tak bestilte det ved http://www.webdanes.dk/shop/frontpage.html det ser mest ud somom jeg får det hurtigst derfra, mente leveringen var for høj for mange af dem...men tak igen