Avatar billede nitteprins Nybegynder
04. maj 2008 - 18:55 Der er 1 kommentar

Iphone - ingen lyd ved samtler uden headset

Hej eksperter,

Jeg har fornyligt købt en Iphone 8 GB (firmware v1.1.4) fra USA. Telefonen er låst op og dette skete uden problemer.

Den første uges tid virkede Iphonen helt perfekt. Jeg kunne modtage eller foretage opkald som med en almindelig mobiltelefon (både med og uden headset).

Herefter skete der noget meget underligt. En dag efter en almindelig samtale, uden brug af headset og som foløb problemfrit, så kunne jeg pludselig ikke mere ringe eller modtage opkald uden, at skulle have mit headset tilsluttet telefonen.

Med andre ord, jeg kan idag kun modtage eller lave opkald når mit headset sidder i Iphonen - ellers er der ingen lyd og jeg kan ikke høre hvad andre siger. Alle samtaler fungerer dog perfekt når headsettet sidder i telefonen.

Det problem har jeg nu kæmpet med i over en måned. Jeg har søgt på Google og kan se at andre har haft lignende problemer. Jeg har derfor forsøgt mig med et hav af de ting som folk har haft gode erfaringer med skulle løse problemer - dog uden held.

Jeg har prøvet følgende ting:

1) Åbne Ipod applikationen (uden headset): afspille en mp3-fil -> sætte høretelefoner til -> trække dem ud -> trykket afspil (Processen er gentaget mange gange)
2) Trække høretelefonerne ud og sætte dem i (gentaget mange gange)
3) Rense jack-stikket i Iphonen.
4) Gendannet telefonen til firmware v.1.1.4 og har låst den op igen (altså et fuldstændig reset).

Desværre har dette heller ikke hjulpet på problemet.

Jeg er ved at være lidt desperat nu og overvejer faktisk, at skaffe mig af med min Iphone som jeg ellers har været glad for.

Jeg vil dog lige give den en sidste chance og jeg vil derfor høre om en af jer skulle kende til andre små fif jeg kan prøve inden jeg skiller mig af med min Iphone?

Jeg håber at i har mulighed for at hjælpe mig?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Søren
Avatar billede nitteprins Nybegynder
04. maj 2008 - 18:58 #1
...Jeg glemte at nævne, at jeg ikke har problemer med at lytte til mp3'er både med og uden headset. Endvidere kan jeg også sagtens høre telefonens kliklyde uden, at have headsettet i den.