Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 17:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

virker ikke i IE

Jeg bruger wordpress på min hjemmeside og med mit valgte design virker kommentar-boksene ikke i IE, man kan ikke trykke musen ind i dem, hvis I forstår. Det virker dog fint i Firefox og sikkert andre browsere. Kan I hjælpe?

<?php // Do not delete these lines
    if ('comments.php' == basename($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']))
        die ('Please do not load this page directly. Thanks!');

        if (!empty($post->post_password)) { // hvis der er en kode
            if ($_COOKIE['wp-postpass_' . COOKIEHASH] != $post->post_password) {  // og det stemmer ikke overens med cookien
                ?>

                <p class="nocomments">Dette indlæg er kode-beskyttet. Skriv koden for at se kommentarerne.<p>

                <?php
                return;
            }

        /* This variable is for alternating comment background */
        $oddcomment = 'alt';
?>

<!-- You can start editing here. -->

<?php if ($comments) : ?>
    <h3 id="comments"><?php comments_number('Ingen kommentarer', 'En kommentar', '% kommentarer' );?> til &#8220;<?php the_title(); ?>&#8221;</h3>

    <ol class="commentlist">

    <?php foreach ($comments as $comment) : ?>

        <li class="<?php echo $oddcomment; ?>" id="comment-<?php comment_ID() ?>">
            <cite><?php comment_author_link() ?></cite> Siger:
            <?php if ($comment->comment_approved == '0') : ?>
            <em>Din kommentar skal lige accepteres ;)</em>
            <?php endif; ?>
            <br />

            <small class="commentmetadata"><a href="#comment-<?php comment_ID() ?>" title=""><?php comment_date('F jS, Y') ?> at <?php comment_time() ?></a> <?php edit_comment_link('','',''); ?></small>

            <?php comment_text() ?>

        </li>

    <?php /* Changes every other comment to a different class */
        if ('alt' == $oddcomment) $oddcomment = '';
        else $oddcomment = 'alt';
    ?>

    <?php endforeach; /* end for each comment */ ?>

    </ol>

<?php else : // this is displayed if there are no comments so far ?>

  <?php if ('open' == $post->comment_status) : ?>
        <!-- If comments are open, but there are no comments. -->

    <?php else : // comments are closed ?>
        <!-- If comments are closed. -->
        <p class="nocomments">Du kan ikke kommentere dette indlæg.</p>

    <?php endif; ?>

<?php if ('open' == $post->comment_status) : ?>

<h3 id="respond">Skriv en kommentar! :D</h3>

<?php if ( get_option('comment_registration') && !$user_ID ) : ?>
<p>Du er nødt til at være <a href="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-login.php?redirect_to=<?php the_permalink(); ?>">logget ind</a> for at skrive en kommentar.</p>
<?php else : ?>

<form action="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-comments-post.php" method="post" id="commentform">

<?php if ( $user_ID ) : ?>

<p>Logget ind som <a href="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-admin/profile.php"><?php echo $user_identity; ?></a>. <a href="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-login.php?action=logout" title="Log out of this account">Log ud &raquo;</a></p>

<?php else : ?>

<p><input type="text" name="author" id="author" value="<?php echo $comment_author; ?>" size="22" tabindex="1" />
<label for="author"><strong>Navn</strong> <?php if ($req) echo "(required)"; ?></label></p>

<p><input type="text" name="email" id="email" value="<?php echo $comment_author_email; ?>" size="22" tabindex="2" />
<label for="email"><strong>E-mail</strong> (bliver ikke vist) <?php if ($req) echo "(required)"; ?></label></p>

<p><input type="text" name="url" id="url" value="<?php echo $comment_author_url; ?>" size="22" tabindex="3" />
<label for="url"><strong>Hjemmeside</strong></label></p>

<?php endif; ?>

<p><textarea name="comment" id="comment" cols="100%" rows="10"></textarea></p>

<p><input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="Send kommentar" />
<input type="hidden" name="comment_post_ID" value="<?php echo $id; ?>" />
</p>
<?php do_action('comment_form', $post->ID); ?>

</form>

<?php endif; // If registration required and not logged in ?>

<?php endif; // if you delete this the sky will fall on your head ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2008 - 20:48 #1
Prøv at kom med et link til siden hvor det fejler?
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 21:52 #2
www.simonsiger.dk og så kan du/I bare trykke på et indlæg, så kommer kommentarsiden frem.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2008 - 22:03 #3
Måske du skulle starte med at få din kode valideret her:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.simonsiger.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Og det er garanteret noget div som bliver placeret forkert.
Måske en layer index, som skal hæves ?
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:14 #4
Well den siger hele tiden fejl.. også hvis jeg uploader filen til det der tjekke-halløj
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:16 #5
sikker på den kan tjekke php?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2008 - 22:20 #6
Den siger jo netop du har en fejl på linje 197. :o)
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:28 #7
Fedt nok, der er kun 102 linier..
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 22:30 #8
<ole>

102 ...?!??!!! Der er omkring 300!  =)

Når man ser din kode i View->Source, ser det ud, somom du har rod i dine tegnsæt

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2008 - 22:31 #9
Du har 102 linjer i php ja.
Men du skal huske på PHP laver HTML output og det er hvad validatoren kigger på.
prøv at åben din side og vælg SHOW SOURCE.
Så har du ca 275 linjer kode.
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 22:34 #10
Jeg har på fornemmelsen, der bl.a. er tale om to ø'er, som laver pjatrøv. Prøv at slette disse linjer - og se, hvad validatoren så siger:

<label for="sbi" style="display: none">Indtast dine søgetermer</label>
<input type="text" name="q" size="10" maxlength="255" value="" id="sbi"></input>
<label for="sbb" style="display: none">Indsend søgeformular</label>
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:34 #11
ah.. men hvilken side valgte du at validere? bare forsiden?
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 22:35 #12
Klik på linket  ;o)

Ja, det er forsiden  =)
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:40 #13
Jeg har klikket på linket -.-' ...

og øh.. det i html fortæller jo ikke så meget når der står noget andet i PHP.. Og når jeg uploader filen til tjekkeren kan den ikke tjekke den filtype siger den.
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:44 #14
og der er ikke nogle div'er i koden
Avatar billede sim00n Praktikant
05. maj 2008 - 22:51 #15
okay fjernelsen af ø'erne fra left_sidebar.php gjorde at validating-dimsen fandt 16 fejl.. dem kan jeg lige hygge mig med
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 23:38 #16
Du kan ikke uploade en PHP-fil. Validatoren kan læse HTML - ikke PHP. Det er derfor, man kan indtaste en URL  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 23:40 #17
Hvordan gemmer du din fil - som utf-8 eller ANSI? Prøv evt. at åbne den i Notepad og vælg 'Gem som'. Så kan du se, hvordan filen er encoded. Den skal være utf-8 encoded
Avatar billede sim00n Praktikant
06. maj 2008 - 00:23 #18
Hjælper ikke at gemme som utf-8
Avatar billede sim00n Praktikant
10. maj 2008 - 16:53 #19
Nå, jeg orker kke lige at finde og rette alle de der 16 fejl, men har fundet ud af at hvis man i IE klikker på hver enkelt skriveboks' streg, eller ydre grænse.. hmm ved ikke hvad jeg skal kalde den, men altså hvis man klikker der så kan man godt skrive..
Nogen der ud fra det kan re-diagnostisere problemet? :p
Avatar billede sim00n Praktikant
14. juli 2012 - 12:59 #20
lukker