Avatar billede hlt Juniormester
06. maj 2008 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændre teksten i en kolonne i et gridview

Jeg har et gridview som henter data fra en database. Den ene kolonne indeholder tekst der er krypteret og skal derfor dekrypteres. Kan man på en eller anden måde kalde en funktion som kan dekryptere teksterne i den ene kolonne når den indlæses i gridviewet?
jeg har lavet kolonnen om til et templatefield, men kan ikke rigtig få det til at virke
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2008 - 21:23 #1
Lav et label i dit templatefield:

<asp:Label id="lbldecryptedText" runat="server" Text='<%# DecryptText(Eval("EncryptedField").ToString())%>' />

I codebehind laver du denne funktion:
Protected DecryptText(string encryptedText)
{

return DecryptMethod(encryptedText);
}
Avatar billede hlt Juniormester
07. maj 2008 - 15:33 #2
Det virkede perfekt. Jeg havde egentligt prøvet noget i stil med, men jeg havde ikke fået eval delen med. Tusind tak for hjælpen
Avatar billede hlt Juniormester
07. maj 2008 - 15:36 #3
Jeg har nu fået et andet spørgsmål som du måske kan hjælpe med. Jeg har har en checkobox liste som bruger teksten fra de krypterede felter. Kan man manipulere med
DataTextField'et til en checkobox liste på samme måde som med gridviewet?
Avatar billede hlt Juniormester
07. maj 2008 - 16:01 #4
Fandt en løsning:
Man sætter en OnDataBound="CheckBoxList1_DataBound" på checkbox listen. og derefter gennemløber man teksterne til de forskellige checkbokses tekst.
Protected Sub CheckBoxList1_DataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)

        Dim i As Integer
        For i = 0 To (CheckBoxList1.Items.Count - 1)
            CheckBoxList1.Items(i).Text = Decrypt(CheckBoxList1.Items(i).Text, "kryptering")

        Next
    End Sub

Men tak for hjælpen.