Avatar billede martinwa Nybegynder
09. maj 2008 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpel if, else

Hej,

Jeg har en simpel if else:
<?php
    if ($ap == 1) {
    // do something...
    }
    else {
    // do something else...
    }
?>

Hvordan får jeg denne kode ind efter "else" ?
----
<span class="metadata date"><?php the_time("D, M j, Y"); ?><!-- at <?php the_time("g:i a"); ?>--></span>
<span class="metadata cats">Posted in <?php the_category(', '); ?></span>
<!--<span class="metadata"><?php comments_popup_link('0 Comments', '1 Comment', '% Comments', 'commentslink', ''); ?></span>-->
<span class="metadata"><?php edit_post_link('edit','',''); ?></span>
Avatar billede martinwa Nybegynder
09. maj 2008 - 13:44 #1
formoder der skal bruges noget "echo", men hvordan med de forkellige steder hvor "php" indgår?
Avatar billede w13 Novice
09. maj 2008 - 13:45 #2
Ville bare gøre således:

<?php
    if ($ap == 1) {
    // do something...
    }
    else {
?>
  <span class="metadata date"><?php the_time("D, M j, Y"); ?><!-- at <?php the_time("g:i a"); ?>--></span>
  <span class="metadata cats">Posted in <?php the_category(', '); ?></span>
  <!--<span class="metadata"><?php comments_popup_link('0 Comments', '1 Comment', '% Comments', 'commentslink', ''); ?></span>-->
  <span class="metadata"><?php edit_post_link('edit','',''); ?></span>
<?php
    }
?>
Avatar billede martinwa Nybegynder
09. maj 2008 - 14:11 #3
>>w13
Men så har man jo en <?php inde i en <?php, det vil da ikke virke ?
Avatar billede websitebasen Nybegynder
09. maj 2008 - 14:22 #4
martinwa bare gør det w13 siger.

Man kan sagtens gøre det uden for php. Men hvis du gerne vil have det ingen for php skal du gøre sådan her:

<?php
    if ($ap == 1) {
    // do something...
    }
    else {
echo "<span class="metadata date"><?php the_time("D, M j, Y"); ?><!-- at <?php the_time("g:i a"); ?>--></span>";
echo "<span class="metadata cats">Posted in <?php the_category(', '); ?></span>";
echo "<!--<span class="metadata"><?php comments_popup_link('0 Comments', '1 Comment', '% Comments', 'commentslink', ''); ?></span>-->";
echo "<span class="metadata"><?php edit_post_link('edit','',''); ?></span>";

    }
?>

Skal dog sige har ikke testet det så er ikke sikker på at det virker men det burde det :)
Avatar billede w13 Novice
09. maj 2008 - 14:25 #5
websitebasen>> Du mangler lige at escape nogle gåseøjne, for at det vil virke, og i dit eksempel vil man ikke kunne have <?php inde i:

<?php
    if ($ap == 1) {
    // do something...
    }
    else {
echo "<span class=\"metadata date\"><?php the_time("D, M j, Y"); ?><!-- at ".the_time("g:i a")."--></span>";
echo "<span class=\"metadata cats\">Posted in ".the_category(', ')."</span>";
echo "<!--<span class=\"metadata\">".comments_popup_link('0 Comments', '1 Comment', '% Comments', 'commentslink', '')."</span>-->";
echo "<span class=\"metadata\">".edit_post_link('edit','','')."</span>";
    }
?>
Avatar billede w13 Novice
09. maj 2008 - 14:25 #6
Wups:

<?php
    if ($ap == 1) {
    // do something...
    }
    else {
echo "<span class=\"metadata date\">".the_time("D, M j, Y")."<!-- at ".the_time("g:i a")."--></span>";
echo "<span class=\"metadata cats\">Posted in ".the_category(', ')."</span>";
echo "<!--<span class=\"metadata\">".comments_popup_link('0 Comments', '1 Comment', '% Comments', 'commentslink', '')."</span>-->";
echo "<span class=\"metadata\">".edit_post_link('edit','','')."</span>";
    }
?>
Avatar billede martinwa Nybegynder
09. maj 2008 - 14:37 #7
Det virker... jeg havde overset at php'en blev afsluttet inden html'en startede... Tak for hjælpen til alle.
Avatar billede w13 Novice
09. maj 2008 - 16:38 #8
Det var så lidt, og tak for point!