Avatar billede tall Nybegynder
12. maj 2008 - 12:39 Der er 6 kommentarer

NTLDR is missing - og fejl under recovery

Jeg er indehaver af en ca. 2 år (næsten 3 år) gammel bærbar. For et par uger siden begyndte den at brokke sig, og det blev efterhånden værre og værre. Da den til sidst ikke kunne logge ind på min Windows-bruger (har kun én - administrator) og frøs fuldstændig, bestemte jeg mig for at gendanne den med de CD'er som fuldte med. Jeg har gjort det et par gange før, men denne gang skete der en fejl under processen. Den melder: "fail in creating or opening a file" og derefter "Cannot find file: C:\preload.tag".
Siden er meddelelsen "NTLDR is missing Press any key to restart" dukket op, når jeg forsøger at starte den, og jeg kommer aldrig videre.
Jeg har desuden forsøgt at gendanne den fra harddisken, men der opstår samme fejl.

Håber at nogen kan hjælpe.

Computeren er en Acer Aspire 5020 med Windows XP SP 2.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2008 - 13:00 #1
Lyder som da harddisken på min notebook stod af....
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2008 - 13:08 #2
Avatar billede tall Nybegynder
15. maj 2008 - 16:09 #3
Pwcca --> i den guide, som du har linket til, skal jeg bruge en XP-skive. Sådan en ligger jeg ikke inde med. Kan jeg bruge gendannelses-CD'erne, som fulgte med computeren i stedet? Og i så fald; på hvilken en af de to gendannelses-CD'er ligger NTLDR?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2008 - 05:55 #4
Jeg er ikke lige klar over om gendannelses-cd,erne kan bruges...

men ntldr kan hentes her http://www.mgmcc.myby.co.uk/NTLDR.zip
Avatar billede tall Nybegynder
19. maj 2008 - 22:07 #5
Jeg forsøger. Mange tak
Avatar billede jamark Praktikant
05. september 2009 - 11:38 #6
Hvordan løste du problemet? Jeg sidder i præcis samme situation.