Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
13. maj 2008 - 15:54 Der er 11 kommentarer

Hvordan kan man game med UAC (User Account Control)?

Når jeg går på det trådløse internet skal jeg skrive brugernavn + password i noget der hedder UAC. Dette giver mig adgang til internettet, men jeg kan ikke spille computer? Dvs. jeg tror ikke at man kan komme i kontakt med det der hedder BattleNet som spil-udgiveren Blizzard har lavet.

Hvordan kan jeg game over det tråløse netværk, på trods af at der er UAC cotrol på mit netværk.?
Avatar billede perhol Seniormester
13. maj 2008 - 16:07 #1
Du slår det fra ved at gå ind i Kontrolpanelet -> Brugerkonti -> Slå Brugerkontostyring til eller fra -> Fjern 'afhakningen' og tryk ok. Genstart pc'en.

Eller

tryk på windows tast + R. Skriv msconfig og tryk OK. Vælg fanebladet funktioner. Marker "Deaktiver brugerkontokontrol" og tryk start. Genstart pc'en.

Den jeg foretrækker:
Følg dette link -> http://www.tweak-uac.com/TweakUAC.exe og gem downloadet et sted der passer dig.
Kør filen og sæt den til quiet mode (det er den jeg foretrækker). Genstart pc'en.
Det er også muligt helt at slå UAC fra med denne fil.
Avatar billede perhol Seniormester
13. maj 2008 - 16:08 #2
PS: Første gang du kører TweakUAC.exe får du det sædvanlige sikkerhedsspørgsmål.
13. maj 2008 - 17:35 #3
Flere tips herfra -> http://www.vistaguide.dk/tips.html ...
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
13. maj 2008 - 17:56 #4
Jeg har windows XP ...

Filen kan ikke installeres. ?
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
13. maj 2008 - 18:15 #5
Rettere sagt. Guiden er vidst ikke helt rigtig? for jeg kan ikke en gang slå brugerkonto fra?...
13. maj 2008 - 18:16 #6
Jeg/troede det var Vista ...
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
13. maj 2008 - 18:17 #7
Det hedder Juniper Networks - UAC Host Checker.
Avatar billede perhol Seniormester
13. maj 2008 - 19:52 #8
Sidder du i et firma netværk?

Juniper Networks - UAC Host Checker er en del af flere løsninger fra Juniper Networks
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
13. maj 2008 - 20:04 #9
Nope, sidder på en kostskole.
-Ved intet om det UAC Host Checker :)
Håbede bare på at en kunne hjælpe.
Avatar billede perhol Seniormester
13. maj 2008 - 20:57 #10
Du bli'r nok nødt til at tale med jeres systemadministrator!
05. juni 2008 - 10:48 #11
(Status?)