Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. maj 2008 - 19:30 Der er 2 kommentarer

Dansk ordbog i udenlansk Microsoft Office 2007

Jeg har købt en spansk office-pakke og vil gerne have dansk stavekontrol på. Jeg har kopieret filerne i parentes ind i C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Proof (mssp3da.lex, mssp3da.dll, msth3da.lex, msth3da.dll, msgr2da.lex) Jeg fandt filpakken på downloadcentral.dk, og så kopierede jeg filerne over i mappen. Efterfølgende har jeg geninstalleret Office 2007, men det virker stadig ikke. I ovenstående mappe ligger der 4 undermapper med navnene 1033, 1036, 1046, 3082 med hver en .dll-fil i ellers ligger de andre .dll-filer og .lex-filer løst i "proof-mappen".

Jeg har aktiveret dansk i "sprogværktøjer" i startmenuen. Inde i Word kan jeg se dansk, engelsk og spansk, men der er kun ABC-flueben (=stavekontrolaktiveret) ud for engelsk og spansk. Inde i indstillingerne går linket for ordbøgerne dog til C:\Documents and Settings\Far.COMPUTER\Application Data\Microsoft\UProof, men det skulle vel være lige meget, når kun jeg er den eneste bruger på computeren.

I ovenstående mappe ligger ordbogsfilerne ExcludeDictionaryEN0409 og ExcludeDictionaryES0c0a samt CUSTOM.TXT. I filpakken jeg downloadede er der dog kun .lex- og .dll filer, så jeg kan ikke bare oprette en ny ordbog, men det er vist heller ikke den måde, det skal gøres på.

Håber der er nogen derude, der kan hjælpe!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. maj 2008 - 21:05 #1
Jeg mener at kunne huske en bekendt, der kørte Vista og heller ikke kunne lægge en ny ordbog på.

Han fandt ud af at de nyinstallerede filer var skrivebeskyttet. Vistas indbyggede explorer kunne ikke fjerne skrivebeskyttelsen - det skulle man ud i en kommandoprompt og bruge attrib for at gøre - men herefter virkede det.
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. maj 2008 - 21:15 #2
Hej Ole. Tak for svaret. Du må undskylde, at jeg helt glemte at skrive, at det faktisk er XP jeg kører med, og filerne ser ikke ud til at være beskyttede.