Avatar billede mapoulsen Nybegynder
14. maj 2008 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Duplikering af site via PHP

Hej Eksperter..

Jeg har fået en lille teknisk idé som jeg ville høre hvorvidt der findes noget eksisterende scripting der kan hjælpe mig med.

Jeg har en server A liggende centralt og vil herfra gerne kunne styre indholdet af et website hostet på et webhotel på server B. Webhotellet på server B er meget simpelt, og der hører hverken database, SSH adgang, cron jobs eller ligende med, men der kan eksikveres PHP.

Min idé går på at:

- På server A opsættes det pågældende site som et subdomæne.
- På server B lægges et php-script der crawler og tager alt  indhold (html,css,js,billeder) fra subdomænet på server A og gemmer som rå filer på server B
- Server A kører et cronjob engang i timen som eksikverer dette script på server B

Er der nogen der kender et script som kan lave en sådan kopiering af et site?
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2008 - 15:25 #1
Hvis du har adgang til wget på en linux box, den kan tage fulde kopier af en hjemmeside.
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
16. maj 2008 - 14:59 #2
Hej Jakob

På det billige webhotel på server B har jeg ikke adgang til wget. Og det er vel på den server hvor sitet skal kopieres hen at wget skal være installeret?

Eller kan jeg på server A bruge wget til at tage en kopi af sitet og via ftp lægge det op på server b i form af ren html, css, js, billeder mv.?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. maj 2008 - 18:31 #3
Alt efter hvilke adgange du har, kan du også overveje følgende løsninger:
pak alle tingene på server A med et php script eller et shell script.
forbind fra B og download alle tingene med php's indbyggede FTP funktioner.
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
05. juni 2008 - 13:58 #4
Hej igen

Jakob, tak for dine forslag. Det lykkedes dog ikke helt at gøre det som du skriver.

Jeg løste det ved at installere ncftp og opsætte et cronjob gående på:

wget --mirror -nH -P /midltertidig-mappe/ http://subdomæne.serverA.dk
ncftpput -u BRUGERNAVN -p ADGANGSKODE -R -DD IP /mappe-på-server-B/ /midltertidig-mappe/

Den tager simpelthen og crawler og downloader hele subdomæne.serverA.dk (i form af HTML, JS, billeder mv.) og lægger det i en mappe på server A for efterfølgende at forbinde til server B og uploade al indhold af denne mappe hertil og slette det igen fra mappen på server A.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2008 - 18:14 #5
Når du har afvist dit eget svar, er det så fordi du vil have et svar fra mig ?
Hvis ja, så har du et her.
Hvis nej, så afvis og tag point selv. :o)
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
05. juni 2008 - 21:17 #6
Det var egentlig en fejl.. men det skal da ikke være til hindre for at du alligevel kan få dem.. tak for hjælpen :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2008 - 21:17 #7
Jamen jeg siger tak for point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2008 - 21:29 #8
Du må gerne få dem igen, hvis du vil ?