Avatar billede kapsel Nybegynder
16. maj 2008 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af mappe mellem netværksdrev..

Hej,

Jeg har brug for at kopiere en mappe fra et netværks share, til et andet.

Det i sig selv er jo ikke særligt avanceret, men jeg har brug for at eksekvere denne kopiering fra en anden maskine (et UNIX system).

Kommandoen kunne fx være:

xcopy /F /Y /E Q:\source Z:\destination

Jeg har forsøgt flere ting - at installere en SSH server på Windows systemet, sætte keys op, og så køre kommandoen derfra. Det fungerer bare ikke, da en service i Windows åbenbart, ikke har adgang til netværks shares, men blot lokale drev. Jeg har prøvet at sætte servicen til at køre som en "alm." bruger, så vil SSH serveren bare ikke starte. SSH serveren jeg har brugt, er copSSH (der findes en række forskellige).

Jeg har også prøvet at installere Microsofts Telnet server for Windows, men her opstår samme problem - jeg får fint en cmd prompt op, men jeg har ikke adgang til andet end lokale drev, hvilket gør det umuligt at kopiere mapperne. Jeg har ligeledes prøvet at ændre brugeren som servicen kører som, stadig uden hjælp.

Det ville virkeligt være bedst at løse det på en af ovenstående måder, jeg er bare gået lidt i stå. Lige nu er jeg ude i om jeg skal skrive et lille script som står og overvåger en database, hvor kopieringer så bliver oprettet i - og så skal scriptet ellers køre i en uendelig løkke på serveren. Det ville bare være en RET omstændig måde at løse problemet på.

Har I nogle gode ideer? Kopieringen af filerne SKAL ske på dette Windows system af flere forskellige årsager (bl.a. at netværks shares er fra et SAN som kun supporterer Windows, blah blah blah...)..

mvh., Kasper
Avatar billede smitten1 Nybegynder
16. maj 2008 - 11:03 #1
sysinternals' psexec plejer at være god

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896649.aspx
Avatar billede kapsel Nybegynder
16. maj 2008 - 11:05 #2
PsExec, ja, men kan jeg starte den "remotely", fra et UNIX system? :-)
Avatar billede kapsel Nybegynder
16. maj 2008 - 11:13 #3
...og, kan PsExec "tilgå netværksdrev"? Går ud fra at PsExec snakker med en eller anden service som kører på den Windows maskine som den foretager forbindelsen til..

Så snart det er en service, virker det som om at det er umuligt at tilgå netværks drev.
Avatar billede guggemand Nybegynder
16. maj 2008 - 11:45 #4
Kør det her når du er logget ind med ssh før du kopierer
net use y: \\server\share /user:brugernavn password

eller kør xcopy på sharenavne istedet

xcopy /F /Y /E \\server1\share\source \\server2\share\dest
Avatar billede guggemand Nybegynder
16. maj 2008 - 11:53 #5
bahh, her er et svar så :)
Avatar billede kapsel Nybegynder
16. maj 2008 - 11:54 #6
gugge er kongen!