Avatar billede tweak Nybegynder
16. maj 2008 - 16:53 Der er 15 kommentarer

Kritik af kode og design

Hejsa,

Jeg har sidet og rodet lidt med dette design, udgangspunktet var at jeg ville lave noget hvor man kunne sætte font size op uden at de gik ud over designet, så ville jeg prøve at lave en side som ikke fylder for meget med grafik og alverdens kode.

Indholdet er langt fra færdigt, og der kommer en del undersider, så hvis i vil holde jeg til koden og det samlede indtryk, måske på en 13 skala?

www.jlsolution.dk
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2008 - 17:51 #1
Det ser godt nok lidt mystisk ud på min Firefox:
http://i31.tinypic.com/2zr1207.png

Nok fordi jeg bruger en mindre standard-fontstørrelse, men det vil du jo nok også gerne tage højde for, når du nu netop forsøger at gøre den kompatibel med skriftstørrelser.

Når jeg ser den i Opera er den dog ganske pæn. Jeg kan godt lide designet, og mit eneste umiddelbare kritikpunkt, er den smule mystery-meat navigation der er oppe i højre hjørne, med de tre små ikoner. Hvad gør de?
Mit umiddelbare gæt ville være kontakt/sitemap/forside, men jeg føler mig ikke sikker, og en mindre rutineret bruger ville ikke turde røre dem uden beskrivelse. Og hvorfor have en mikroskopisk forside-knap, når du har et link til forsiden i menuen? Er det noget andet?
Avatar billede tweak Nybegynder
16. maj 2008 - 18:48 #2
viperine, Det er da klart : ) jeg kigger lige på det som det første og vender tilbage til det andet
Avatar billede tweak Nybegynder
16. maj 2008 - 20:26 #3
viperine, Kan jeg få dig til at kigge her: www.jlsolution.dk/index_test.php
Avatar billede tweak Nybegynder
16. maj 2008 - 20:27 #4
De forskellige elementer er ikke rykket rigtig ind, det er bare lige for at se om du har held med din FF
Avatar billede tweak Nybegynder
16. maj 2008 - 20:52 #5
Mht sitemap, forside og kontakt - så har du helt ret og den er fjernet fra test siden og bliver istedet rykket ned i en footer med tekst istedet for ikoner.
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2008 - 23:24 #6
http://i29.tinypic.com/16bd0dl.png

Ser en del bedre ud nu. Den eneste forskel på Firefox og Opera, er at teksten "De rigtige signaler?" går lidt ud over kanten på Fx.
Avatar billede tweak Nybegynder
17. maj 2008 - 00:19 #7
Det er fordi billedet er for stort til boksen, har godt lagt mærke til det. men fedt du lagde mærke til problemet med at det hele rykkede sig ved mindre font size, havde faktisk ikke set det, og det var da faktisk næsten hele min .css der skulle laves om : -)
Avatar billede tweak Nybegynder
17. maj 2008 - 13:32 #8
Slet ingen?
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2008 - 21:58 #9
<ole>

Flot side! Jeg har dog lige et par små forslag: Når du henter menuen, kunne du - alt efter hvilken side, du står på - udskrive menuen sådan:

<div id="navcontainer">
    <ul id="navlist">
        <li><span>Forside</span></li>
        <li><a href="http://www.jlsolution.dk/ydelser.php">Ydelser</a></li>
        <li><a href="http://www.jlsolution.dk/profil.php">Profil</a></li>
        <li><a href="http://www.jlsolution.dk/kontakt.php">Kontakt</a></li>
        <li><a href="#">Links</a></li>
    </ul>
</div>

- og så style spannet som det aktive link.

Jeg synes Send knappen på kontaktsiden stikker lidt af fra resten. Du bruger 'flade' grafikelementer overalt - undtagen lige dér. Enten ville jeg lave den flad - eller lave både knappen og navigationsbjælken buede. Valget må komme an på en prøve  =)

Skygger på alle header teksterne (som på forsiden) ville forøvrigt massere mit øje velbehageligt  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2008 - 22:24 #10
- men jeg vil da lige nævne, at det er tydeligt, du har arbejdet seriøst med dit design og hvordan sidens elementer forholder sig fysisk til hinanden. Du har gjort voldsomt fremskridt!  ;o)

Jeg husker fra tidligere forsøg, at dine elementer hang lidt autonomt - uden at holde sig stramt til et overordnet system. Det er tydeligt, du har opdaget, hvor meget mere harmonisk udtrykket bliver, når man styrer sidens indhold og elementer stramt. Så styrer de nemlig øjet rundt uden flakken.
Selvfølgelig kan/skal der være enkeltelementer, der stikker ud fra grid'et - men så skal det være tydeligt, hvad meningen er ... og der skal være konsekvens på tværs af sider. Det synes jeg absolut, du viser, du forstår.

Fedt at se, du tager kritik til dig og arbejder med det  ;o)
Avatar billede tweak Nybegynder
17. maj 2008 - 23:18 #11
Hejsa,

Tak fordi du gad kigge på den : ) kritik kan altid misforstås, eller man kan vælge at misforstå den : ) hvis du forstår.

Jeg er helt enig med dig i send knappen, nogen gange går der enten for lidt eller meget photoshop i den : )

Mht. de skygger, det er også meningen, jeg er bare aldrig kommet så langt og det de blev lagt på forsiden for lige at se det an.

Haha, ja jeg har sku godt nok forsøgt mange ting i den tro at det var helt fantastisk : ) det gør jeg nok stadig ; )

Når du nu nævner mine elementer, så er der et par ting som jeg selv er faldet over, som f.eks. header billedet på ydelser, hvis man kommer fra forsiden til den side, så ser det ud af lort, så der er flere ting, men jeg prøver at lære, så tak for kritikken.
Avatar billede tweak Nybegynder
17. maj 2008 - 23:24 #12
Ups, jeg glemte lige - jeg forstår ikke helt hvordan du vil lave det med menuen, det vil sige at jeg skal have en menu for hver side? Det bliver jo et problem, for på et tidspunkt så kommer der jo nok en del underside, men jeg ville rigtig gerne ha at man kan se hvor man er, om det så gør noget at man ikke kan det på underside, det ved jeg ikke.
Avatar billede tweak Nybegynder
18. maj 2008 - 12:28 #13
Jeg vil lige sige, at jeg på udelser.php har flyttet musen så den stå til venstre istedet for at stå i midten, hvis nogen skulle undre sig over min utilfredshed kl. 23:18:47
Avatar billede tweak Nybegynder
23. maj 2008 - 20:21 #14
Så fik jeg lavet sådan at man se hvor på siden man er, nu skal jeg bare ha bygget min menu ud så der er en sub menu
Avatar billede htx98i17 Professor
26. august 2008 - 21:41 #15
Ville bare lige sige: virkelig lækkert design og grafik!
Menuen skuffer dog. Ikke hvad jeg forventer hvis man ser på resten af siden.

De runde farvede cirkler fungerer ikke for mig.

Men virkelig lækkert design!!!!! jeg er helt vild med jeres logo. Det er kræs