Avatar billede bruger2004 Nybegynder
17. maj 2008 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Rapport layout i Dynamics C5 2008

Hej alle sammen,

Lige som man har fået alle de forskellige funktioner osv. i rapport layout ind på 1. etage, så skal Microsoft selvfølgelig lave om på kernen i C5.

Nogen der ved hvor man evt. kan finde den tekniske dokumentation på den nye C5 2008...

eller nogen som kan hjælpe med mit problem lige pt. og ved hvad man bruger istedet for #Num2Str ?

Mit problem pt er følgende udtryk

"Ved betaling efter forfald beregnes "+#Num2Str(Rente[KodeIdx, DebKart[KontoIdx, OrdKartArkiv.Fakturakonto].Rente].Sats)+"% pr. måned i rente"

Jeg har fået fundet ud af sætningen.

"Ved betaling efter forfald beregnes "+XXX(Interest[CodeIdx, CustTable[AccoundIdx, SalesTableArch.InvoiceAccount].Interest].Rate)+"% pr. måned i rente"

men hvad sættes ind istedet for XXX, fordi jeg kan ikke lige finde ud af hvad der er anvendt istedet for #Num2Str

Hvis nogen ved dette sådan jeg også kan gå på weekend med ro i sindet.
På forhånd mange tak.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
17. maj 2008 - 14:51 #1
Hov lavede en lille taste fejl her på EXP

"Ved betaling efter forfald beregnes "+XXX(Interest[CodeIdx, CustTable[AccoundIdx, SalesTableArch.InvoiceAccount].Interest].Rate_)+"% pr. måned i rente"

skal jo have det rigtige navn på sats'en
Avatar billede wise Seniormester
17. maj 2008 - 17:57 #2
Jeg ved ikke hvad bruges i C5, men i mange andre produkter er det bare string(), prøv evt det...

/Lasse
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
21. juni 2008 - 11:35 #3
Har ikke lige fået gjordt så meget ved dette før nu.

Nej det viste sig faktisk at virke således:

"Ved betaling efter forfald beregnes "+Num2Str(Interest[CodeIdx, CustTable[AccoundIdx, SalesTableArch.InvoiceAccount].Interest].Rate_)+"% pr. måned i rente"

Uden # forand Num2Str, men "wise" smid et svar så får du point for forsøget... og så er svaret her også til andre hvis de sidder med samme spm...
Avatar billede wise Seniormester
22. juni 2008 - 11:14 #4
Godt du fik det løst.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. juni 2008 - 10:44 #5
Num2Str er en funktion i C5 med følgende syntaks:

Syntaks:      Num2Str(x:REAL, l:INT, d:INT, k:INT, t:INT) : STR

Returværdi:    STR

Beskrivelse:  Num2Str konverterer et kommatal til en tekst.

              x er det tal, der skal konverteres. l er antallet af tegn,
              der minimun ønskes i den dannede tekst. d er det ønskede
              antal decimaler. k angiver den ønskede decimal-separator. t
              er den ønskede tusind-separator.

              Hvis en af parametrene er ugyldige, vil programmet selv
              erstatte med en standardværdi.

              k angiver, hvilken decimal-separator man ønsker at benytte.

              k = 1: et ',' som decimal-separator.
              k = 2: et '.' som decimal-separator.

              t angiver, hvilken tusind-separator man ønsker at benytte.

# foran betyder at det er et makro-kald, så systemet vil lede efter en makro med navnet Num2Str!

//Tommy
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
06. maj 2009 - 20:42 #6
Hej,

Beklager den meget meget sene reaktion.

Tommy, tak for information - det er altid rat at få noget ny viden.

Deler points mellem jer.