Avatar billede ber Juniormester
18. maj 2008 - 00:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er Gmail-adressen eneste afsendervalg i Outlook Express/IMAP?

Jeg bruger Gmail/IMAP i Outlook Express. Min Gmail modtager mails fra flere e-mail-konti/adresser. Det fungerer.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vælge en anden afsender-adresse end Gmail-adressen, når jeg skriver direkte i Outlook Express. Men det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre. Kan det passe, at jeg kun kan skrive fra Gmail-adressen i Outlook Express?

Pft/BER
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 00:11 #1
Har du rent faktisk flere adresser?

Du kan sagtens sætte flere konti op i OE, og vælge hvilken du vil bruge når du sender.

Lad os antage at du har oprettet 2 konti;

Når du opretter en ny meddelelse, vil OE automatisk vælge den mailkonto, som er valgt som standard - dog kan du i fra-feltet vælge hvilken konto du vil sende med.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2008 - 07:22 #2
Hvis du permanent vil ændre afsende-adressen:
Funktioner -> Konti -> Post -> Markér din konto -> Egenskaber -> Fanen Generelt -> Under E-mail adresse skriver du din afsender-adresse
Avatar billede ber Juniormester
18. maj 2008 - 10:04 #3
Tak for svar.

Umiddelbart efter at have skrevet mit spm. tjekkede jeg opsætningerne af mine konti. Og, hmm..., der var en fejl, jeg havde stirret mig blind på. Derefter fik jeg det til at virke. Øvelsen gik på, at 1. at få lov at vælge, hvilken konto jeg vil skrive/sende fra og 2. alligevel lade det gå over Gmail/IMAP.

-> vejmand - ja, afsenderadressen kan ændres efter forgodtbefindende, som du skriver, men - og jeg har muligvis ikke udtrykt mig klart - det drejede sig om frit at vælge, hvilken konto jeg vil sende fra i OE, når jeg opretter ny meddelelse.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2008 - 10:09 #4
Okay, jeg misforstod spørgsmålet.
Godt du fik det fikset.  :-)