Avatar billede trouble Praktikant
19. maj 2008 - 19:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bærbar pc

Jeg overvejer og købe en bærbar pc. TDC har tilbud på en.... Acer extensa 5420...
Mit spørgsmål er ikke om det er en god pc til prisen, men om jeg på nogen måde kan omgås præ inst. af vista, da jeg hellere vil ha' xp på???? Jeg vil jo heller ikke miste min licens til vista, da det jo kan være jeg vil bruge den senere hen....:)
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2008 - 19:45 #1
Ganske fin maskine, dog er en AMD Turion cpu ikke lige så hurtig som en Intel core2 duo cpu med samme Ghz - men det vil ikke kunne mærkes i normalt daglig brug når den er på 2,0Ghz
Men du kan IKKE få den med XP - der skal du købe en "løs" XP version og lægge den ind i stedet for. Men det kan give problemer med at finde de rigtige drivere, da flere producenter ikke supportere drivere til XP
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_dat_butik_ta
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2008 - 19:46 #2
Om det er et godt tilbud kan kun tiden vise, personlig har jeg ikke de bedste erfaringer med Extensa - hvis du ellers kan finde drivere (jeg ser ingen ved Acer) til XP kan du jo vælge at køre dualboot http://www.helgec.dk/vistabootpro.html
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2008 - 19:49 #3
5420 er pt. ikke på deres hjemmeside, så kan ikke tjekke for XP drivere:
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2008 - 20:05 #4
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2008 - 20:11 #5
Mærkeligt at de ikke har driverne på deres "nomale" driver sie. men kun på deres FTP
side!
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/
Avatar billede trouble Praktikant
20. maj 2008 - 11:24 #6
Tak for svarene... Så begyndte jeg at kigge:) Jeg faldt over denne bærbare til samme pris, og umiddelbart ser den da bedre ud, og hvis je sparer de 1500 kr er det da stadig en god pc til prisen ik???
http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html
Avatar billede trouble Praktikant
20. maj 2008 - 11:26 #7
Hmmm det er den der hedder MyBook M1637:)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 11:49 #8
Hvis du har et styresystem så burde du måske kigge på http://www.zepto.dk/Shop/Default.aspx
Avatar billede trouble Praktikant
20. maj 2008 - 13:19 #9
Hmmm. Sad lige og kiggede på zepto. His jeg sammeligner med tdc's tilbud til 5999 kr, er spec vist en del dårligere hos Zepto, ikke at jeg er en haj, men det er celeron processorerer der er i... Er det ikke intels discount processor?
Avatar billede haverslev Novice
20. maj 2008 - 13:36 #10
Du må ikke købe en med Celeron Cpu, det er en meget ringere (forældet)CPU, end AMD 2X og Intel C2D som er "dagens standard" cpu i bærebare maskiner.
Avatar billede trouble Praktikant
20. maj 2008 - 13:46 #11
Det mente jeg også det var... Har du tid lyst til at se på det link jeg har lagt ind til mybook.dk?
Avatar billede haverslev Novice
20. maj 2008 - 14:15 #12
Mybook`en er en lidt "dårligere" maskine hvad ang. Cpu som er lidt mindre i Ghz, grafikkortet er mindre , kun 2 gb ram, ½ så stor harddisk på kun 160GB, ingen kortlæser og ingen styresystem incl i prisen.
Så mener at 5420 stadig er det bedste valg, men jeg kender desværre ikke kvaliteten - det ved helgec måske udfra det han skriver 19/05-2008 19:46:49
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 15:44 #13
Jeg har bl.a. personligt oplevet at harddisken smuttede efter bare 5 dage + adskillige andre oplevelser med andres computere, såå
Avatar billede trouble Praktikant
21. maj 2008 - 15:00 #14
Når i 2... Jeg sige tak for jeres hjælp, jeg syntes i begge har lagt tid i at hjælpe så jeg tænkte det ville være mest fair at dele pointene??? Håber det er ok. Jeg endte med at købe den fra TDC. Og ganske som jeg frygtede var vista præinst. på en bootable partition, og gik igang med at installere sig selv, allerede inden jeg havde pakket den ud af æsken:-) Øv nu hænger jeg på det skrammel...
Smid lige et svar...
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2008 - 15:20 #15
:-)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 15:36 #16
Jeg har li`som ikke bidraget med noget her så jeg hopper over, men igen du kan jo vælge at køre dualboot med XP