Avatar billede davidhs Nybegynder
21. maj 2008 - 22:49 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Godt program til at lave manualer/dokumentation.

Kære eksperter,

Jeg står og skal lave en del manualer og dokumentation hvor der skal bruge en masse billeder, indholdsfortegnelse osv. Det skal jo helst også se pænt ud og være nemt at arbejde med, har lavet en del i word og syntes squ det er lidt tungt når man gerne vil strukturer det og have flere spalter, tekstbox til billeder. Ja syntes der går for meget tid med indsæt af billeder og hele strukturen i det. Så ville hører om der var nogen der havde forslag til godt program, eller er der noget jeg overser i word.

Mvh. David.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. maj 2008 - 23:30 #1
Hvor mange sider(ca)
Har du overvejet at arbejde med hoved- og underdokumenter i Word?
Avatar billede davidhs Nybegynder
21. maj 2008 - 23:32 #2
Jamen det kommer nok til at være en 100 sider vel, på den ene manual jeg skal lave, har ikke brugt hoved/underdokumenter før. Det er mest omkring billeder det driller syntes jeg, er træls det altid skal i tekstbox for at kunne flytte det uafhængigt.

David.
22. maj 2008 - 00:08 #3
Jeg bruger Adobe InDesign til den type opgaver. programmet er beregnet til denne type opgaver.

Har tidligere anvendt Word til det; men der er som du nævner en del problemer med Word og meget store dokumenter.
Hvis du anvender Word, er det meget vigtigt, at du arbejder konsekvent med funktionerne.
22. maj 2008 - 07:16 #4
Jeg har lavet masser af manualer på mere end 100 sider, og der ikke meget der er bedre end Word. som supertext siger, skal du bruge hoved og underdok, samt typografier. misforstå mig ikke, men har du overvejet et kursus i word for "store dokumenter" programmet er designet til og der findes (tror jeg) ikke noget bedre
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2008 - 10:02 #5
LaTex er lavet specielt til dokumentation og større rapporter. Vi taler her om et markup baseret sprog/editor der ved første øjekast ser noget gammeldags og besværlig ud, men nor først du er inde i tingene er utrolig let at bruge og resulterer i flotte og professionelle tekster. Hvis du skal skrive flere dokumenter vil jeg anbefale latex og at du ikke lader dig skræmme, det er genialt til den slags. Se links herunder

http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX
http://www.latex-project.org/
Avatar billede davidhs Nybegynder
22. maj 2008 - 13:50 #6
Smid lige et svar alle samme så får i 50 hver er det ok?

Prøver at rode lidt videre med word må finde noget kursus på det og ellers har firmaet indesign så må jeg kigge lidt nærmere på det også.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2008 - 14:00 #7
Ok - det får du her - og god jagt...
22. maj 2008 - 16:22 #8
OK!
Avatar billede falster Ekspert
25. maj 2008 - 21:44 #9
Serif giver faktisk "PagePlus SE" gratis - kun mod registrering.

Et virkelig godt stykke dp-software "til prisen":

http://www.freeserifsoftware.com/software/PagePlus/default1.asp
Avatar billede Bjørn Praktikant
08. januar 2020 - 19:14 #10
Adobe FrameMaker er nok et af de allerbedste bud til at lave brugsvejledninger med. Programmet er superstabilt og industristandard i store dele af verden. Det er nemt at publicere til html5 fra det, ligesom det kan integreres med Adobe RoboHelp. Jeg har brugt det i rigtigt mange år igennem mit firma FrameMaker.dk og er ikke stødt på noget programmet ikke kan løse