Avatar billede logfiler Nybegynder
22. maj 2008 - 16:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev

Windows CP Professional.

Har søgt på drivere på microsoft og driveragent.com

Problem; Når jeg sætter tom DVD i (Det er en DVD-brænder) så ser computeren skiven som en tom CD, og som nr to ser computeren ikke hvor stor denne CD (som i virkeligheden er en brændbar DVD er.

Drevet kan iøvrigt godt afspille DVDer der ikke er tomme.

Hvad kan være galt?
22. maj 2008 - 16:18 #1
Enhedshåndteringen - slet DVD drevet - Genstart - XP lægger nye drivers ind -
Hvad så ???
Avatar billede logfiler Nybegynder
22. maj 2008 - 17:02 #2
Har prøvet, men den har genstalleret driveren ligeså snart den har startet op igen.

Har prøvet med forskellige DVD mærker så det er ikke DVDerne heller
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2008 - 17:43 #3
prøv at installere Nero..??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. maj 2008 - 18:18 #4
er du nu helt sikker på at det er en dvd brænder?

for det lyder jo nærmere som om at det er et combodrev (dvd afspiller/cd brænder)
Avatar billede logfiler Nybegynder
23. maj 2008 - 07:43 #5
Det er en brænder, idet den godt kan brænde når jeg installere fx copytooDVD
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. maj 2008 - 21:14 #6
prøv lige at hente siw
http://www.gtopala.com/siw-download.html (vælg siw standalone)

find dit drev i storage devices
hvad står der ud for vendor og model

og i den underste boks kan du se om den kan brænde dvd (dvd writer  R/RW)
Avatar billede logfiler Nybegynder
24. maj 2008 - 10:29 #7
:-) Jeg VED jo at den kan brænde DVDer. Det har jeg jo prøvet med den. Det krævede bare at jeg installerede et brændeprogram på den ...
Avatar billede logfiler Nybegynder
02. juni 2008 - 07:17 #8
ikke flere ideer?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
02. juni 2008 - 20:18 #9
troede du havde klaret det da jeg læste din sidste kommentar

der skriver du jo at den godt kan brænde dvd'ere, er der noger jeg har misforstået?
Avatar billede logfiler Nybegynder
04. juni 2008 - 21:48 #10
Den kan ikke brænde en DVD fra XP. Jeg skal installere et brændeprogram for at den skal kunne brænde.

Når jeg går ind i denne computer, efter at jeg har sat en DVD (tom) i maskinen registrerer den den som en CD og ikke som en DVD.

Dvs. at jeg ikke kan se hvor meget der kan ligge på den o.s.v.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2008 - 23:12 #11
Løsningen er et brænderprogram.
Avatar billede logfiler Nybegynder
05. juni 2008 - 17:39 #12
Nej det er ikke det jeg spørger om. Jeg HAR et brændeprogram.

Problemet er ikke at jeg ikke kan brænde osv., med et brændeprogram.

Problemet er at XP registrerer en tom DVD som en CD, uden at jeg har mulighed for at se hvor meget plads der er på den.

Kan jeg ikke bare leve med det som det er, den brænder jo? Jo - det kan jeg, men det er en fejl alligevel som må kunne løses
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
05. juni 2008 - 19:01 #13
godt, så gentager jeg lige min kommentar fra d. 23/05-2008 21:14:14

vendor og model ?
Avatar billede logfiler Nybegynder
09. juni 2008 - 06:57 #14
jeg har været inde hos producenten og hente driver - uden resultet, har også prøvet at fjerne den gamle og lade den finde den  nye.

Jeg lukker igen, læg et svar, så deler i point.
Avatar billede logfiler Nybegynder
25. juni 2008 - 17:25 #15
lukker igen