Avatar billede eksplayer Nybegynder
25. maj 2008 - 21:19 Der er 1 løsning

Duplicate content

Vil dette blive opfattet som duplicate content?

-- EKSEMPEL - START --

Forside:

<h1>Produkt 1</h1>
<p>Kort tekst omkring produkt 1</p>

<h1>Produkt 2</h1>
<p>Kort tekst omkring produkt 2</p>

Underside 1:
<h1>Produkt 1</h1>
<p>Længere tekst omkring produkt 1</p>

Underside 2:
<h1>Produkt 2</h1>
<p>Længere tekst omkring produkt 2</p>

-- EKSEMPEL - SLUT --

Jeg har oplevet at Google ikke indeksere mine undersider til produkt 1 og 2. Og det på trods af at de er langt bedre optimeret ifht. disse produkter.

I stedet er det forsiden der er indekseret for begge produkter.

Er det pga. duplicate content? Den korte tekst på forsiden om produkt 1 og produkt 2 er kun 3 linier. Kan det være nok til at Google vurdere det som duplicate content med undersiderne?

Og hvorfor indeksere den forsiden med den korte tekst og ikke undersiderne med den lange optimeret tekst og optimeret titles?

Jeg håber der er nogle der ved noget om emnet og kan hjælpe...
Avatar billede madx Nybegynder
26. maj 2008 - 07:06 #1
Ud fra det du skriver, virker tingene ret OK og ikke noget med double content.

Jeg tænker at det er andre faktorerer, såsom lav alder og mangel på indgående links. Det k a n  også være strukturen og koden og overoptimering f.eks. høj keyworddensity.

Skal vi meget videre, skal vi ind på
Har du oprettet sitemap.xml?
Hvor gammelt er websitet?
Hvor mange produkter/pages og hvor dybt er hierarkiet?
Hvilken type produkt/branche taler vi evt. om?