Avatar billede bluebottle Nybegynder
26. maj 2008 - 20:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at dele printer

Jeg har problemer med at dele min HP-printer.

Det har virket før. Nu har jeg gen-istallleret den maskine som ikke er tilsluttet printeren med USB-kabel.

Printeren er installeret på begge maskiner til at virke med USB-stik.

Men nu kan den geninstallerede computer ikke finde printeren.

Begge maskiner kører med Kaspersky Internet security 7, og der er tilladt undtagelser i windows firewall.

Jeg har prøvet at bytte maskinerne om, men den anden finder heller nogen delt printer.

Jeg har også prøvet at slå antivirusprogrammerne fra, og firewall men uden resultat
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. maj 2008 - 21:41 #1
Er begge maskiner XP?

Er de på samme arbejdsgruppe?
Avatar billede bluebottle Nybegynder
27. maj 2008 - 07:12 #2
Begge maskiner er XP. Jeg har en belkinrouter.

Mht. til arbejdsgrupper er jeg ikke så sikker. Jeg har som sagt kun delt printeren 2 gange før ved at højreklikke på den printer som var tilsluttet via USB til den ene cmputer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. maj 2008 - 07:29 #3
H-klik på Denne computer - så kan du se hvilken arbejdsgruppe pc'en tilhører.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
27. maj 2008 - 07:50 #4
1)
Kan du give mig en detaljeret guide. "Højreklik på denne computer" skal jeg så vælge "egenskaber" og hvad bagefter?

2) Skal jeg gøre dette ved begge PCere, eller kun den som printeren er tilsluttet vha. USB-kabel?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. maj 2008 - 08:10 #5
1. H-klik på Denne computer og vælg Egenskaber. Aflæs hvad der står ud for arbejdsgruppe.

2. Gør det ved begge pc'ere. Arbejdsgruppen skal være præcis den samme fx MSHOME
Avatar billede bluebottle Nybegynder
27. maj 2008 - 16:22 #6
Nu er arbejdsgrupperne de samme på begge computer, virker dog ikke endnu
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. maj 2008 - 16:51 #7
Virker delte mapper?
Avatar billede bluebottle Nybegynder
27. maj 2008 - 17:39 #8
Nej de virker heller ikke, kan kun se computeren selv, dvs. den computer som jeg vil dele
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. maj 2008 - 18:28 #9
Åbn Netværkssteder og klik til venstre på Opret et hjemme- eller mindre kontornetværk.

Kør guiden på begge pc'ere.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
27. maj 2008 - 20:06 #10
Det har jeg gjort :-) virker stadig ikke
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 06:33 #11
Åbn en kommandoprompt og skriv: ipconfig /all

Skriv resultatet for begge pc'ere herind.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
28. maj 2008 - 20:37 #12
Jeg har fået det til at virker. Fejlen var at firewallen i Kaspersky blokerede for delingen, så nu virker det.

Læg et svar, så får du point.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 20:53 #13
Dejligt du fik det løst :)
Avatar billede bluebottle Nybegynder
29. maj 2008 - 07:15 #14
En del af det (som jeg ikke viste, eller havde tænkt på, var at de skulle have samme arbejdsgruppe navn)

Tak for hjælpen