Avatar billede busch-jensen Nybegynder
27. maj 2008 - 21:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke faa de danske bogstaver til at virke i Windows XP

Hej

Oversigten siger det hele.

Under Text Services and Input Language kan jeg vaelge Danish - US, men ikke Danish - Danish.

Jeg har senest forsoegt, at opgardere min office installation til version 2007, dansk. Uden held.

Trykker jeg Add Input Language faar jeg mulighed for Input language Danish, men under keyboard layout / IME kan jeg ikke vaelge Danish.

Hvordan retter jeg dette, saa de danske bogstaver bliver brugbare?

Med venlig hilsen
Busch-Jensen
Avatar billede off-line Nybegynder
27. maj 2008 - 22:24 #1
Har du prøvet i Kontrolpanel/Internationale og sproglige indstillinger?
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
27. maj 2008 - 22:56 #2
Hej jasveg. Tak for kommentaren. Jeg er laast fast her:

"Add input language"

Input language - her kan jeg vaelge dansk, saa langt saa godt!

Saa har jeg sat flueben udfor "Keyboard layout/IME"

Paa listen lige nedenunder kan jeg ikke (desvaerre) vaelge Danish.

Det er her jeg maa give op... Nogle bud paa, hvordan jeg faar lagt muligheden for at vaelge Dansk der.

I Text Services and Input Languages har jeg under Keyboard ikke mulighed for at vaelge Danish. P.t. staar den paa US.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
27. maj 2008 - 23:15 #3
Jeg har lagt et billede / illustration her:
http://www.itu.dk/people/sofus/Keyboard-problem.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
27. maj 2008 - 23:41 #4
Ja hej, fint billede. Jeg har bare det problem, at min XP pro er på dansk, så alt
ser ikke ud som på dit billede.
Jeg ser du har markeret ud fra Advanced tekst service, har du prøvet i stedet, at
markere Keyboard? eller kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. maj 2008 - 23:50 #5
Du kan se her hvordan det ser ud på min. Har lige prøvet at tilføje Amerikans.
Det var ikke noget problem. http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede off-line Nybegynder
27. maj 2008 - 23:53 #6
Ps. så vidt jeg kan se, skal jeg, hvis jeg vælger amerikansk, aktivere
tasteindstillinger, i feltet neden under.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. maj 2008 - 19:07 #7
Helt fint. Men jeg faar ikke lov til at vaelge dansk IME... Det er den liste, som jeg forgaeves forsoeger at faa tilfoejet det danske sprog paa.

Illustration...
http://www.itu.dk/people/sofus/pics/NytKeybd.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 20:38 #8
Jeg kan desværre ikke se årsagen til, at du ikke kan vælge dansk-dansk.
Der er flere her på E. som har en engelsksproget windows XP. Det er nok en af dem,
som skal på banen, så I ser det samme. Beklager:)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. maj 2008 - 20:40 #9
Det er helt iorden. Jeg fandt en løsning, som jeg kan bruge. P.t. står der dog, at en fil ikke kan indlæses i forbindelse med opstart. Har kun genstartet en gang, men se lige her... æ å ø... Æ Å Ø... Svaret fandt jeg her:

http://www.winhelp.dk/95t24.htm

:D
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 20:49 #10
Flot:)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
11. juni 2008 - 17:00 #11
Forresten. Efter at der påny var gået ged i tastaturet, så faldt jeg over denne side, som er mere informativ omkring emnet. Min Windows (oprindelig på Arabisk) er nu helt dansk.

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=380205